چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

دماوند رسانه؛

بزرگ ترین واحد پرورش ماهی دماوند فعال می شود

فرماندار دماوند گفت: در راستای سیاست شهرستان جهت تحقق شعار "رونق تولید"، بزرگ ترین واحد پرورش ماهی غیر فعال شهرستان تا 10 روز آینده با ایجاد اشتغال برای 15 نفر، فعال می شود.

بزرگ ترین واحد پرورش ماهی دماوند فعال می شود

به گزارش تهران رسانه ؛ مجید صفری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از دو واحد تولید پرورش ماهی و بوقلمون اظهار داشت: واحد تولیدی پرورش ماهی در روستای رودافشان را می توان جزو بزرگترین واحد های تولید آبزیان در شهرستان دانست که به دلیل مشکلاتی همچون تامین آب، این واحد غیرفعال بود که مقرر شد با مساعدت امور آب روستایی در خصوص تامین و کاهش قیمت آب تا 10 روز آینده فعالیت این واحد تولیدی آغاز شود.
فرماندار شهرستان دماوند به مرکز تولید بوقلمون در این منطقه اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی هم اکنون فعال است ولی ضرورت دارد مشکلات آن که شامل تامین انشعاب آب و انشعاب گاز است، رفع تا تقویت شود.
صفری افزود: در این نشست مقرر شد به سرعت آب این واحد تولیدی با مساعدت امور آب روستایی وصل شود و گاز آن نیز که به دلیل صعب العبور بودن، متصل نبود با پیگیری اداره گازمشکل این واحد نیز رفع گردد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هدف ما از این نشست ها رفع مشکلات مراکز تولیدی و کارخانجات است، تصریح کرد: شهرستان دماوند از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برخوردار است که می توان با رفع مشکلات مراکز نیمه فعال و یا غیرفعال واحدهای تولیدی، بسیاری از مطالبات منطقه را حل کرد.
حسین اردلان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز در این نشست به ایرنا گفت: شهرستان دماوند دارای 20 واحد پرورش ماهی است که بزرگ ترین واحد تولیدی در روستای رودافشان بوده و حدود یکهزار تن در سال ماهی تولید می کند اما با توجه به وجود مشکلاتی همچون آب و سوخت، دوسالی است که غیرفعال بود که با همکاری سایر دستگاه ها مقرر شد تا 10 روز آینده فعالیت خود را آغاز کند.
وی ادامه داد: میانگین تولید و پرورش ماهی در شهرستان دماوند سالیانه 1300 تا یک هزار و چهارصد تن است که عمده واحدهای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه دلیچایی و در روستاهای دهنار، هویر، رودافشان و مشهد است و شهرستان دماوند با توجه به شرایط آب و هوایی پتانسیل لازم را جهت پرورش ماهی دارد.
این مقام مسئول در ادامه به واحد تولیدی بوقلمون پرورشی در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی با تولید 7500 قطعه دارای مشکلاتی است که امید است با حمایت فرماندار و سایر نهادها، این واحد نیز تقویت شود.
اردلان گفت: شهرستان دماوند سه واحد تولید بوقلمون پرورشی دارد و دارای ظرفیت 21 هزار قطعه است که سالانه 500 تن بوقلمون تولید می کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت