نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

چهارشنبه 1403/02/26

پرندوار خبر داد؛

تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌های استان تهران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران از تدوین برنامه ۵ ساله دهیاری‌های استان تهران به منظور ارتقا کیفیت زندگی و حفظ جمعیت روستاها خبر داد.

تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌های استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معصومه پرندوار با اشاره به لزوم توجه به روستاهای استان تهران اظهار داشت: توسعه روستاهای استان تهران به منظور ارتقا کیفیت زندگی و حفظ جمعیت روستاها اولویت اصلی است و در این راستا برنامه 5 ساله دهیاری‌های استان تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور دستیابی به برنامه کاربردی و عملیاتی نشست‌های آموزشی و توجیهی برگزار می‌شود تا نحوه تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ها به شکل منسجم پیش برود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران افزود: با توجه به اهمیت تهیه، تدوین و اجرای برنامه پنج ساله دهیاری‌ها و در راستای ساماندهی وظایف دهیاران برمدار برنامه و همچنین نیل به مدیریت مطلوب سکونتگاه‌های روستایی براساس زمان‌بندی جلسات توجیهی و آموزشی به تفکیک شهرستان‌های استان و براساس برش روستاهای بالای 1500 خانوار انجام می‌شود.

پرندوار سپس با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: از جمله اهداف اساسی در تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ها می‌توان به ترسیم آینده روستا در برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت، پیش‌بینی منابع مالی و درآمدهای دهیاری‌ها، شناسایی پروژه‌ها و اولویت‌بندی وظایف با رعایت طرح‌های نیمه تمام، داشتن اهداف کمّی با قابلیت اندازه‌گیری، نظم‌بخشی به فعالیت‌ها، نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی روستایی در مدیریت محلی و همچنین جلوگیری از هدررفت منابع و برنامه‌های بدون توجیه اقتصادی و ناکارآمد و همچنین افزایش مشارکت مردم به ویژه فعالان و نخبگان روستایی اشاره کرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت