چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

اسدپور خبر داد؛

مبارزه با آفات در عرصه های منابع طبیعی استان تهران

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرائی شامل پایش، کنترل و مبارزه با آفات در سطح 142 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان تهران خبرداد.

مبارزه با آفات در عرصه های منابع طبیعی استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ فتاح اسدپور با بیان اینکه به منظور جلوگیری از آسیب و خسارت به عرصه های مرتعی و پوشش گیاهی اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با آفات در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است افزود: با توجه به افزایش بارندگی ها و رشد مناسب گیاهان در سطح استان تهران، برنامه پایش، کنترل و مبارزه با آفات در دستور کار اداره حفاظت قرار گرفته و در این راستا کانون های اصلی آفات در شهرستان ها و نقاط مختلف استان شناسایی شده است.

وی به پراکندگی انواع آفات در شهرستان های استان تهران اشاره کرد و در همین ارتباط اظهار داشت: آفت ملخ کوهاندار تاغ در شهرستان های ورامین و پیشوا، ملخ شکم بادمجانی در شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پاکدشت و ملخ های بومی و موریانه در شهرستان های ملارد و شهریار مشاهده شده اند که پس از پایش اقدامات لازم جهت پیشگیری و مبارزه صورت گرفته است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با انجام اقدامات فنی و به موقع، در حال حاضر هیچ گونه طغیان و وضعیت بحرانی در هیچ مناطقی گزارش نشده است و وضعیت عادی و تحت کنترل می باشد.

اسدپور یادآور شد: از آنجائی که تاغزارهای شهرستان ورامین نقش بسزائی در تثبیت شن های روان و مقابله با بیابان زائی داشته 11 هزار هکتار از تاغزارهای منطقه پس از پایش و بررسی کارشناسی زیر پوشش عملیات مبارزه با آفت ملخ کوهاندار تاغ قرار گرفته است.

وی در ارتباط با ابراز نگرانی برخی از دامداران و افراد محلی درخصوص حضور گسترده پروانه در سطح مراتع و گاهاً شهرها اظهار داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی و بارندگی های مناسب و پوشش گیاهی، گسترش زادآوری گونه ای از پروانه که از راسته Lepidptera ، خانواده Nymphalidae و احتمالاً جنس Vanessa می باشد را شاهد هستیم که با بررسی های کارشناسی صورت گرفته تاکنون به عنوان آفتی برای گونه های زراعی و مرتعی شناخته نشده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: این پروانه ها در مرحله حشره کامل نقش خسارت زائی نداشته و بخاطر تأثیری که در گرده افشانی گل ها و گیاهان دارند نباید در این مرحله مبارزه ای صورت گیرد و با توجه به اینکه این پروانه ها از خانواده روز پروازها می باشند با گرم شدن هوا و تغییرات دمائی پیش رو تکرار نسل آنها کمتر و به تبع آن تراکم جمعیتی این پروانه ها کاهش خواهد یافت.

اسدپور خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی و حفظ این سرمایه های ملی ضرورت ایجاب می کند تا در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت های بخش خصوصی نیز بهره گیری شود که در این خصوص از تمامی متخصصان گیاهپزشکی و کلینیک های مربوطه دعوت به همکاری می شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت