چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

استاندار تهران؛

تولید ۵ هزار مگاوات برق در استان تهران

استاندار تهران با بیان این که در این استان با کمبود منبع تامین انرژی مواجه هستیم، گفت: طبق برنامه ششم باید برای تولید ۵ هزار مگاوات برق در استان تهران سرمایه گذاری شود.

تولید ۵ هزار مگاوات برق در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ محمد حسین مقیمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به مشکلات برخی از شهرک های صنعتی این استان خواستار امضا پروتکل بین شهرک های صنعتی و شرکت برق تهران در خصوص تامین برق این شهرک ها شد و گفت: در استان تهران با کمبود منبع تامین انرژی مواجهیم و تعداد نیروگاه ها متناسب با میزان مصرف نیست.

وی ادامه داد: بیشتر برق تهران از نیروگاه جنوب تامین می شود و طی برنامه ششم ،برای ۵ هزار مگاوات برق نیاز به سرمایه گذاری در تهران است، ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود و یک هزار و ۲۵۰ مگاوات برق خورشیدی با حمایت و تامین شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک هزار و ۲۵۰ مگاوات از طریق نیروگاه های کوچک تأمین شود.

استاندار تهران با بیان این که در سال های گذشته برای برق سرمایه گذاری انجام نشده است، اضافه کرد: همین امر سبب شده، تا امروز با کمبود برق مواجه باشیم، در حال حاضر برق در استان تهران در شرایط مطلوب نیست هرچند خاموشی نداریم اما با حداکثر توان و ظرفیت، تولید و توزیع برق انجام می شود.

وی گفت: کمبود پست های توزیع برق از دیگر مشکلات حوزه برق استان تهران است، پست های جدید باید با اولویت تامین برق صنایع و محله های با جمعیت بالا ایجاد و تعویض شبکه های توزیع و فوق توزیع فرسوده با سالانه ١٥ درصد و اولویت بافت های فرسوده باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان تهران لازمه اجرای این طرح ها را تامین زمین در فرآیندی اجرایی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری دانست و افزود: تامین مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی تامین برق از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران انجام شده و همکاری شهردای ها در ایجاد کانال فنی برای عبور کابل های برق باید اجرایی شود، همکاری شهرداری ها و دهیاری های استان تهران در اجرای طرح های برق ضروری است.

وی گفت: شهرداری ها و دهیاری بدانند بدون برق نمی توانند هیچ کاری انجام دهند و باید برای تامین زیرساخت های برق کمک و همکاری کنند.

مقیمی از بازآفرینی شهری ١٥ ناحیه شهر تهران از سوی شهرداری خبر داد و گفت: باید در اولویت این بازسازی نوسازی شبکه برق قرار گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت