چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

فرماندار شمیرانات مطرح کرد؛

شمیرانات نگین درخشنده بر تارک ایران اسلامی

فرماندار شمیرانات گفت: دارا بودن مقام نخست تولید گیلاس در کشور و دومین تولیدکننده سیب و وجود ۱۳۰ هزار رأس دام سبک و معادن غنی و فراوان ازجمله ویژگی‌های شهرستان شمیرانات است.

شمیرانات نگین درخشنده بر تارک ایران اسلامی

به گزارش تهران رسانه ؛ سیاوش شهریور در آیین افتتاح جشنواره فرهنگی شمیرانات در محل بوستان قیطریه تهران که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و مسؤولین محلی، هنرمندان، فرهنگیان و جمعی از اهالی منطقه برگزار شد اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سطح استان تهران مقرر شد هر یک از شهرستان‌های تهران هفته‌ی فرهنگی داشته باشند که در همین راستا هفته شب‌های فرهنگی شمیرانات با حضور جمعی از صاحبان فرهنگ و هنر به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر آداب، رسوم، سنن، فرهنگ و استعدادهای منطقه در بوستان قیطریه گشایش یافت.

وی اضافه کرد: شمیرانات دارای پیشینه فاخر در حوزه مسائل فرهنگی است به‌طوری‌که اصالت مردمان و قدمت این منطقه همواره زبان زد خاص و عام بوده است و این جشنواره فرصت مناسبی است تا قابلیت‌های این منطقه بیش‌ازپیش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد تا هر چه بیشتر بافرهنگ غنی آن آشنایی پیدا کنند.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه به‌ویژه در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، آداب‌ورسوم بکر و تاریخی، محصولات باغی و معادن غنی می‌تواند جایگاه مناسبی برای ارائه این توانمندی‌ها و آگاهی هر چه بیشتر جامعه از این ویژگی‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا هر یک از قابلیت‌هایی که می‌تواند در شناساندن مطلوب منطقه کمک کند مفید واقع شود و فرصت لازم را در اختیار علاقه‌مندان به فعالیت در هر یک از حوزه‌ها قرار دهد.

شهریور بیان کرد: شمیرانات نگین درخشنده بر تارک ایران اسلامی است که دارای مردمان اصیل و بافرهنگ غنی است و جا دارد این جشنواره در معرفی داشته‌های منطقه و هم‌چنین ایجاد جو شادی و نشاط همت گمارد و هویت اصلی منطقه را در معرض دید همگان قرار دهد.

وی بابیان این‌که شمیرانات از چهار شهر لواسان، تجریش، شمشک و اوشان، فشم، میگون تشکیل شده است یادآور شد: این شهرستان با دو‌بخش دارای ۳۳ پارچه آبادی است که در قدیم از پل سیدخندان تا کوهپایه‌های البرز ادامه داشته که در حال حاضر محدودتر شده است.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: دارا بودن مقام اول تولید گیلاس در کشور و دومین تولیدکننده سیب و وجود ۱۳۰ هزار رأس دام سبک و معادن غنی و فراوان ازجمله ویژگی‌های شهرستان شمیرانات است.

وی گفت : متأسفانه روند تصرف‌ها و تبدیل کوچه‌باغ‌های قدیمی و جایگزینی آنان با ویلاها و برج‌های بلندمرتبه شمیرانات را از حالت سنتی بکر و با اصالت به کلاه‌فرنگی تبدیل کرده که هیچ‌گونه مقدماتی در آن دیده نشده است و این ضرورت بازنگری در بافت منطقه‌ای را می‌طلبد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت