جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

ذوالفقاری خبر داد؛

خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم از مزارع استان تهران تا کنون، بیش از ۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید استان شده است.

خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم از مزارع استان تهران تا کنون، بیش از ۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید استان شده است.

کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در جریان بازدید از مراکز خرید دولتی جنوب شرق استان تهران گفت: وضعیت مزارع استان تهران در مقایسه با سال های گذشته به دلیل وضعیت مساعد شرایط آب و هوایی، مطلوب است هر چند که به دلیل کشت آبی گندم در استان تهران و تأمین آب از منابع زیرزمینی و آب های سطحی، افزایش میزان بارش تأثیر چندانی در افزایش میزان محصول ندارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت محصول گندم رفته اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۶۰ هکتار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۴۵ هزار تن گندم بذری در استان تهران خریداری شد و پیش بینی می شود که این میزان از خرید، امسال نیز تکرار شود.
وی اظهار داشت: سال زراعی جاری به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی، دیرتر از قبل آغاز شد از این رو، زمان برداشت در استان تهران نیز نسبت به سال گذشته دیرتر آغاز شده به این دلیل شاید این امر تصور شود که استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم کمتر از سال قبل باشد.
ذوالفقاری گفت: هر چند که ممکن شایعات افزایش مجدد قیمت خرید تضمینی گندم، برخی از کشاورزان را منتظر تعیین تکلیف گذاشته ولی اکثر کشاورزان گندم خود را به مراکز دولتی تحویل می دهند.
وی میزان پاکی گندم امسال از نظر سن زدگی را مناسب اعلام کرد و افزود: در برخی از سال ها، میزان سن زدگی گندم تا ۲۵ درصد نیز می رسید ولی امسال با تلاش های صورت گرفته و مبارزه مناسب به این آفت، میزان سن زدگی به صفر نزدیک شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: سن زدگی باعث چروکیدگی، کم شدن وزن هزار دانه و از بین رفتن ارزش نان آوری گندم می شود.
ارائه نهاده های دولتی مشروط به تحویل گندم به مراکز خرید دولتی است
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم تحویل گندم به مراکز خرید دولتی گفت: اگر کشاورزی برای تأمین نهاده های خود از جمله بذر، کود و سم به حمایت های دولت چشم دارند، باید محصول گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.
حسین کاغذلو افزود: گندم محصولی استراتژیک است که باید در اختیار دولت باشد لذا از کشاورزان درخواست می شود تا محصولات خود را به مراکز خرید دولتی جنوب شرق استان تهران تحویل دهند.
وی افزود: در سال زراعی جاری، چهار مرکز خرید سیلوی ورامین، کارخانه صنایع آرد ورامین، سیلوی منصوبیان و نیز سیلوی پیشران کنترل پاکدشت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت را خریداری می‌کند.
بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب شرق تهران زیر کشت گندم رفته است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت