چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

امام جمعه پرند؛

طرح مذاکره مستقیم با آمریکا برای عوام فریبی است

امام جمعه پرند گفت: طرح مذاکره مستقیم با آمریکا برای عوام فریبی است.

طرح مذاکره مستقیم با آمریکا برای عوام فریبی است

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عبدالله‌زاده‌پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پرند اظهار کرد: قرآن کریم در چند جای به موضوع خوردن و آشامیدن اشاره کرده و می‌فرماید هر جای که صحبت از خوردن و آشامیدن باشد، پشت سر آن یک مسؤولیت بر گردن ماست؛ از نعمت‌های خداوند این است که بخورید و شکر آن را به جای آورید.

وی افزود: خداوند می‌فرماید پس از برخورداری از نعمت‌ها، اطعام و انفقام هم کنید و صدقه هم دهید؛ باید نسبت به برخی موضوعات در جامعه نقد داشت؛ مثلاً در این استان تهران آماری گرفتند که بساز و بفروش‌هایی هستند که چندین واحد خانه خالی گذاشته‌اند که به بهای بال ملک‌های خود را بفروشند و راضی نیست که در زمانی که کسی نیازمند به اینگونه مسکن‌ها است به کرایه کم به آن‌ها بدهد.

امام جمعه پرند با اشاره به اینکه علاوه بر خوردن نعمت‌های الهی باید عمل صالح هم انجام داد، تصریح کرد: برخی تنها خوردن و آشامیدن بلد هستند و شعوری از انفاق و صدقه ندارند؛ تنها خوردن نیست، بلکه انفاق هم در جامعه نیاز است؛ قرآن کریم می‌افزاید «بخورید ولی سرکش و طغیان گر نباشید، بخورید ولی وقتی از نعمت خدا می‌خورید، حق ندارید که از شیطان پیروی کنید».

پاشاکی با اشاره به 25 ذی‌القعهده که دحوالارض نامگذاری شده است، بیان کرد: قدرت موجود در زمین و آسمان ما را به خالق آن خداوند متعال متوجه می‌سازد؛ خداوند زمین را با میخ‌های خود که همان کوه‌ها هستند محکم کرد.

وی ضمن گرامیداشت روز حقوق بشر و کرامت اسلامی و صدور فرمان مشروطیت، یادآور شد: سالگرد شهید شیخ فضل‌الله نوری در پیش است؛ وی آرزو داشت که اگر قانونی است مشروعه باشد؛ آنها به دنبال چنین نظام و حکومتی بودند که هر قانونی تصویب شود، مشروعه باشد که شورای نگهبان این قوانین را مشروعیت می‌دهد.

امام جمعه پرند افزود: علامه مجلسی‌ها و نائینی‌ها طرح ولایت فقیه را در آن سال‌ها نوشته‌اند و گویا این‌ها می‌دیدند چنین حکومت و نظامی شکل خواهد گرفت. اما ما که در داخل این نعمت هستیم، قدر آن را نمی‌دانی,. جمهوریت و اسلامیت به ما اجازه نمی‌دهد که زیر بار غرب برویم و باید قدردان این نعمت باشیم.

پاشاکی ادامه داد: در آن سال‌هایی که شیخ فضل‌الله نوری که خواست سرشان روی دار برود، می‌گویند که اگر پرچم انگلیس را در سر در خانه‌ات قرار دهید، شاید دار زده نشوید که او می‌گوید «من زیر بیرق اسلام هستم».

وی با اشاره به سخنان دونالد ترامپ و پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط وی گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا برای عوام‌فریبی طرح مذاکره مستقیم را می‌گویدتا بگوید من طرح را دادم و ایران نپذیرفت؛ سال‌ها با غرب مذاکره کردیم و چیزی عاید کشور نشد و مقام معظم رهبری واقعیت را می‌دیدند و تذکرات لازم را می‌دادند و تأکید داشتند که تکیه بر توان داخلی داشته باشید؛ خداوند رحمت کند شیخ فضل‌الله‌ها را که کلمه کرامت را به خوبی در آن زمان فهمیدند و به زیر یوق استعار انگلیسی‌ها و کافران نرفتند.

امام جمعه پرند با اشاره به تصویب قانون کناره‌گیری مدیران بازنشسته تصریح کرد: باید تشکر کنیم از کسانی که قانون بازنشستگان را تصویب کردند و به جوانان فرصت کار را فراهم کردند؛ امام راحل فرمودند «جوانان موتور متحرک انقلاب هستند و مدیریت‌ها را بدهیم به جوانان»؛ یک جوانی همانند یوسف توانست با به دست گرفتن خزانه‌داری مصر این کشور را از خشکسالی نجات دهد.

‌پاشاکی در ادامه به سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن پرداخت و گفت: 15 مردادماه هم سالروز حمله اتمی آمریکا به دو شهر ژاپن است در سه روز دو بمب به این کشور انداخت و 220 هزار نفر را کشت تا جایی که از منطقه جنگی حتی برای نامزدهای خودشان سربازان آمریکایی از استخوان‌های سربازان ژاپنی هدیه می‌دادند؛ ماهیت آمریکایی‌ها این است و هنوز در آن محل اتمی گیاهی رشد نمی‌کند و چه نوزادانی سقط جنین شدند.

وی افزود: آنها نه تنها عذرخواهی نکردند حتی می گویند ما پشیمان هم نیستیم؛ اکنون به سوریه حمله‌ور شدند و داعش را تقویت کردند و در عراق هم همینطور، اما گروه مقاومت و مردم، بینی آمریکا را به خاک مالیدند؛ در جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان شاهد این بودیم که با وجود حمایت آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها این مقاومت پیروز شد.

امام جمعه پرند با اشاره به قضایای اخیر شورای اسلامی شهر پرند گفت: متأسفانه اخباری در خصوص شورای اسلامی شهر پرند منتشر شد که دیگران می‌گویند در این شهر چه خبر است، شهری که مردمی ولایی و ارزشی دارد، البته نمی‌توانیم قبل از حکم دادگاه اعلامیه‌ای داشته باشیم، اما مردم محترم پرند که از آن به عنوان پایتخت مسکن مهرهم نامیده شده است، افرادی داریم که به نان شب محتاج‌اند و اگر کسی بیاید دو تا سه میلیارد تومان ببرد آه و نفرین آن مظلومان دامن خائنین را می‌گیرد.

پاشاکی با تأکید بر اینکه ما برای خدمت آمده‌ایم، نه اینکه جیب خودمان را پر کنیم، افزود: برخی خیال کردن در این آشفته بازار مملکت صاحب ندارد؛ اگر این کار را انجام دهیم، همین ملت آبروی این افراد را خواهند بود؛ ما تابع قانون هستیم و قوه قضاییه را عادل می‌دانیم.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی افراد هم در این پرونده بی‌گناه باشد و رفع اتهام شوند، اما کسی که خربزه خورده است، باید پای لرز آن بنشیند؛ ما از قوه قضاییه می‌خواهیم که بیشتر در این باره کنکاش کنند و آبروی افراد حفظ شود.

امام جمعه پروند بیان کرد: ممکن است افرادی تبرئه شوند که ما به خانواده آن‌ها این نوید را می‌دهیم که اگر کسی مجرم است با آن برخورد شود و اگر کسی تبرئه شود به او احترام خواهیم گذاشت و کسی که مجرم است باید به سزای خودش برسد .




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت