جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

سلطان محمدی خبر داد؛

سبقت واردات گل از صادرات در استان تهران

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران از واردات بی رویه گل در کشور گلایه کرد و افزود: در مقابل 200 میلیون دلار صادرات در بخش گل و گیاه چندین برابر واردات آنرا داریم و گل هایی همچون شمعدانی و پیازآن که اصالتا ایرانی هستند از کشورهای دیگر وارد می شود.

سبقت واردات گل از صادرات در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سلطان محمدی روز سه شنبه در دومین جلسه تشکل های کشاورزی استان تهران با بیان اینکه گرانی دلار به توسعه صادرات در کشور منجر می شود افزود: چهار فصل در کشور داریم که شرایط اقلیمی خوبی حتی بهتر از کشور هلند برای تولید گل و گیاه رقم می زند.
وی پیشنهاد ایجاد بازار عرضه مستقیم گل و گیاه توسط زنجیره تولید برای ایام کسادی این بازار مثل ایام محرم و همچنین وجود سردخانه نگهداری گل برای روزهای اوج خرید را مطرح کرد و اظهارداشت: این اقدام باعث کنترل قیمت ها شده و به نفع تولید کنندگان است.

** اتحادیه و تشکل های از سرمایه های ارزشمند بخش کشاورزی استان تهران است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه افزود: اتحادیه و تشکل ها تولید سرمایه های ارزشمند بخش کشاورزی در استان تهران به شمار می روند و نقش این تشکل های تولیدی در رونق اقتصادی استان انکار ناپذیر است.
کریم ذوالفقاری ادامه داد: در حالی که برخی استان ها در کل یک میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارند اما استان تهران با وسعت 1.2 درصد کل اراضی زراعی و باغی کشور، سالانه 5.7 درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارند.
وی با اشاره به تولید 575 هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تهران افزود: ایجاد گلخانه بسیار سودآور است و حمایت از آن باعث افزایش صادرات و بهینه سازی تولید می شود اما تولید باید اقتصادی باشد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد و پویا شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تشکل های بخش کشاورزی این استان می توانند وارد بخش صنایع تبدیلی وتکمیلی شوند اظهار داشت: سردخانه ، حافظ تولیدات بخش کشاورزی است که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بر بخش کشاورزی، با شکستن قیمت ها و عرضه محصولات خارج از فصل به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.
وی ظرفیت سردخانه های استان تهران را 340 هزار تن اعلام کرد و گفت: با پیگیری های مدیر صنایع روستایی استان امسال 100 هزار تن افزایش ظرفیت سردخانه خواهیم داشت.
دومین جلسه تشکل های کشاورزی استان تهران با هدف تعامل و هماهنگی بیشتر در بین تشکل ها و استفاده متقابل از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در تشکل های کشاورزی استان امروز (سه شنبه) در محل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت