چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

رسانه و گردشگری؛

دوره های تخصصی ویژه کانون های گردشگری

برای اولین بار در شهرداری تهران، دوره های تخصصی آموزشی گردشگری کانون های گردشگری محلات تهران برگزار می شود.

دوره های تخصصی ویژه کانون های گردشگری

به گزارش تهران رسانه ؛ افتتاحیه اولین دوره تخصصی آموزشی گردشگری کانون های گردشگری محلات مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، سیدرحیم ابوالحسنی رئیس موسسه آموزش عالی-علمی کاربردی شهرداری تهران،علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین و معرفی موزه گفت: گردشگری حرکت ارزشمندی است برای تعالی جامعه و تحکیم بنیاد خانواده و ستاد گردشگری شهرداری تهران اقدامات بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام داده است.
در ادامه مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار دوره های تخصصی گردشگری برای مدیران گردشگری مناطق 22 گانه برگزار شد عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرداری تهران تاکنون ورود تخصصی به موضوع گردشگری نداشته عنوان کرد: ستادگردشگری توانست برای اولین بار دوره تخصصی تهران شناسی و شناخت صنعت گردشگری را وارد تقویم آموزشی شهرداری تهران کند.
وی گفت: امسال افتخار این را داریم در دورهای آموزشی از حضور استادان به نام و با تجربه در اولین دوره آموزشی تخصصی گردشگری کانون های گردشگری محلات مناطق ۲۲ گانه بهره مند شویم.

در ادامه سیدرحیم ابوالحسنی رئیس موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه آگاهی مسئولان را می توان از طریق آموزش ارتقا داد، گفت: اصل تعهد و تخصص برای کارآمدی و کارایی ضرورت دارد.
ابوالحسنی گفت: متاسفانه بحث آموزش در کشور جدی گرفته نمی شود و آموزش و پرورش توانایی تربیت نیروهای کارآمد و متخصص را ندارد.
وی با بیان اینکه گردشگری دو کارکرد عمده دارد، افزود: در حوزه گردشگری یکی از ارکان مهم تفریحات و دیگری کارکرد سرمایه فرهنگی است، و امروزه اهمیت به تفریح و اوقات فراغت شهروندان برای جامعه امری ضروری و یکی از مولفه های جدی محسوب می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی -کاربردی شهرداری تهران، گفت: یکی از سرمایه های ما در کشور، سرمایه فرهنگی است که از طریق آن می توانیم گردشگری را احیا و از چالش های هویتی جلوگیری کنیم.
سپس نصرالله حدادی تهرانشناس و تهران پژوه و فتانه دانشمند استاد دانشگاه مطالبی را در خصوص نقش آموزش در حوزه گردشگری به عنوان نیاز روز جامعه به این امر عنوان کردند.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر محمد رضا بستانی استاد دانشگاه و مدرس دورهای تخصصی آموزشی گردشگری در سال گذشته تقدیر به عمل آمد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت