چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آقایی خبر داد؛

مهار 25 مورد آتش سوزی در بوستان های جنگلی تهران

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران گفت: در سال جاری و همزمان با گرم شدن هوا تاکنون 25 مورد آتش سوزی در بوستان های جنگلی و اراضی مرتعی این شهرستان با کمک و همکاری نیروهای امدادی و دستگاه های اجرائی اطفاء و مهار شده است.

مهار 25 مورد آتش سوزی در بوستان های جنگلی تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رضا آقائی با بیان این مطلب افزود: در سال جاری و در پی بارندگی ها و رشد و پوشش مناسب گیاهان، احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی افزایش یافت که برای مقابله و مهار هرچه سریعتر آتش سوزی های احتمالی تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه در نظر گرفته شد و با دیگر دستگاه ها و نهادهای اجرائی و امدادی همچون فرمانداری، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی، شهرداری، آتش نشانی و... نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: بسیاری از اراضی جنگل کاری شده که در حال حاضر به شکل بوستان های جنگلی خودنمایی می کنند همچون چیتگر، سرخه حصار، لویزان، تلو، سوهانک و... طی سال های گذشته و با زحمات و هزینه های بسیار توسط منابع طبیعی استان تهران ایجاد شده است که علاوه بر فضائی برای تفریح و آسایش مردم، نقش بسیار مهمی به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران ایفا می کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تأکید کرد: بوستان های جنگلی و عرصه های منابع طبیعی جزو سرمایه های ملی بوده و دارای ارزش حیاتی می باشند که بر همین اساس حفاظت و مراقبت از این میراث های ماندگار وظیفه ای همگانی به شمار می آید.

آقائی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: هنگام حضور در بوستان های جنگلی و اراضی مرتعی اصول حفاظتی را رعایت نموده و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و بطری ها شیشه ای جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت