نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

سه شنبه 1403/02/25

فرهنگ رسانه؛

افتتاح خانه فرهنگ و هنر استان تهران

آیین افتتاح خانه فرهنگ و هنر استان تهران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد و جمعی از هنرمندان در محل این مرکز فرهنگی در خیابان نجات اللهی برگزار شد.

افتتاح خانه فرهنگ و هنر استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آغاز مراسم با اشاره به سیاست های اخیر مدیریت فرهنگی مبنی بر تقویت انجمن های فرهنگی هنری گفت: متاسفانه در گذشته انجمن ها مکان مناسبی برای فعالیت نداشتند و این مکان به همین منظور، در اختیار انجمن ها قرار می گیرد.

روسای انجمن های هنری همچون خوشنویسی، تئاتر، موسیقی، سینما و تجسمی در این مراسم حضور داشتند که طی سخنان کوتاهی نظرات خود را درباره مسائل انجمن و فضای جدیدی که در اختیار آنها گذاشته شده مطرح کردند.
غلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان تهران، شهرام صارمی رئیس انجمن موسیقی، رضا عبداللهی رئیس انجمن شعر و ادب، احمد رویایی رئیس انجمن تجسمی،حمیدرضا صفار رئیس انجمن نمایش، منیره الوند رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات شهرستانهای استان تهران، احمد صدری مشاور معاون هنری وزیر و رییس کمیته های تخصصی ارزشیابی هنرمندان از مهمانان مراسم بودند که به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

استان تهران به لحاظ سخت افزاری در هنر فراموش شده است/ تداخلی با ارشاد نداریم
احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه یادآور شد: همیشه طی این سالها بین وزارتخانه و اداره کل استان تهران به دلیل تداخل در کارها اختلاف هایی وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: مردم استان تهران در سایه جشنواره ها و رویدادهای ملی حوزه فرهنگ و هنر فراموش شدند. در استان تهران ما مشکل نبود فرهنگسرا داریم. امروز ما در دورترین شهرهای مرزی مثل سردشت فرهنگسرا داریم اما در شهریار و اسلامشهر محلی برای برنامه های فرهنگی و هنری نداریم.

جاودانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سالن تئاتر در شهرستانها نداریم. استان تهران به لحاظ سخت افزاری یک استان فراموش شده است. در حوزه نرم افزاری هم وضع بهتر ازین نیست. چارت تشکیلاتی و بودجه استان تهران گاه از استان های کوچک کمتر است. شهرستانها و شهر تهران از این رهگذر بسیار آسیب میبیند لذا به ذهنم رسید که تشکل ها را تقویت کنیم. ما در حوزه فرهنگ و هنر انجمن هایی داریم که میتوانیم آنها را در یک محل جمع کنیم تا در کنار هم پیگیر مطالبات خود باشند.
مدیرکل فرهنگ و رشاد استان تهران افزود: مدیران استانی را به اینجا دعوت کنیم و تکلیف خودمان را مشخص کنیم. ما در کنار شما هستیم و خواهش میکنم مسئولان دولتی و وزارتخانه را به اینجا دعوت کنید و بخواهید به نسبت شاخص برخورداری استان به شما امکانات بدهند.
جاودانی در پایان ابراز امیدواری کرد محل فعلی خانه فرهنگ و هنر در سایه گسترش فعالیت ها در آینده به مکانی بزرگتر منتقل شود.
در پایان مراسم میهمانان از ساختمان "خانه فرهنگ و هنر استان تهران" بازدید کردند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت