چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

با حکم مدیرعامل؛

مدیر روابط عمومی «خانه سرباز صلح ایران» منصوب شد

با حکم مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران، مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی این سازمان منصوب شد.

مدیر روابط عمومی «خانه سرباز صلح ایران» منصوب شد

به گزارش تهران رسانه ؛ با حکم مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران، اکبر رستمی نیا به عنوان مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی این سازمان منصوب شد.
سرهنگ قاسم رحیمی در حکم خود ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب طولانی و ارزنده نامبرده، اطلاع رسانی دستاوردهای ارزشمند این سازمان مردم نهاد به همکاران و سایر هموطنان با تحولاتی بنیادین روبرو شود، آورده است:

به موجب این حکم جنابعالی را که یکی از اعضای متعهد و فعال خانه سرباز صلح ایران می باشيد و با توجه به سایر زمینه های فعالیت و توانمندی های اثبات شده نزد هیات مدیره محترم به مدت 3 سال به عنوان "مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی خانه سرباز صلح ایران" منصوب می نمایم. انتظار است با درایت و هوشمندی مسبوق به سابقه جنابعالی، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر گفتمان صلح در قامت جهانی باشیم.
شایان ذکر است اکبر رستمی نیا، با سابقه‌ای ١٦ ساله در حوزه روابط عمومی، رسانه و تبلیغات، پیش از این نیز در سمت های مدیریتی مرتبط فعالیت داشته که بخشي از كارنامه شغلي وي بدين شرح است؛

مدیر مركز ارتباطات و روابط عمومی صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک کشاورزی
مدير كل روابط عمومی هلدينگ سرمايه گذاري تامين آتيه تدبير سبز ( وابسته به بانك كشاورزي )
مدير روابط عمومي شركت توسعه همیان شهر ( وابسته به بانک شهر )
مدیر رسانه‌های گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران ( هلدينگ سمگا )
مدیریت در شرکت ‌های دانش بنیان و مدیر مسئولی چندین موسسه و سازمان ديگر

بنابر این گزارش؛ خانه سرباز صلح ایران، یک سازمان مردم نهاد است که با محوریت سربازان دوران دفاع مقدس تشکیل و هویت بخشیدن به نقش سربازان مدافع ایران اسلامی، تقویت اتحاد و انسجام اقوام ایرانی و ادیان الهی در سطح کشور و مقابله با ایران هراسی، فراهم نمودن کمک به مجروحان جنگی و بازماندگان محترمشان، آموزش همگانی برای صلح، تلاش جهت بهبود شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سلامت و بیمه، پیگیری مطالبات معطل مانده این عزیزان و ترویج فرهنگ صلح و دوستی را از رسالتهای خود میداند.

داستان شکل گیری خانه سرباز صلح ایران

ده سال قبل و در جریان جلسه ای میان چند تن از فرماندهان ارتش وقتی در مورد آمار رزمندگان حاضر در دفاع مقدس در کسوت سربازی صحبت می شد، جرقه ای برای خدمت به این رزمندگان در ذهن یکی از حاضرین زده شد. ایده ای که سریعاً به مسئولین نزاجا منتقل شد و پس از چند جلسه بررسی، منجر به صدور کارت ایثار برای سربازان عزیز جنگ تحمیلی شد.
اما این تازه آغاز راه بود. مراجعات سربازان دوران دفاع مقدس برای دریافت کارت ایثار و کسر خدمت، تیم اجرا کننده ی این طرح را متوجه ظرفیت عظیم اجتماعی دربین خانواده بزرگ سربازان دفاع مقدس کرد. مطالعات تطبیقی زیادی که در مورد سایر کشورها انجام شد، نشان داد که اکثر کشورهایی که درگیر جنگ بوده اند دارای یک سازمان مردم نهاد ( NGO ) بنام کهنه سرباز صلح هستند . سازمان هایی که درنهایت فدراسیون جهانی کهنه سرباز صلح را تشکیل داده اند. در مرامنامه فدراسیون جهانی عمده هدف آن فعالیت های ضد جنگ عنوان شده است. چرا که تک تک اعضای این خانواده بزرگ جهانی، به عنوان سرباز، مصائب و مشکلات جنگ را با تک تک سلول های خود لمس کرده بودند و برای همین خود، در جرگه سرسخت ترین مخالفان جنگ درآمده بودند.
اما تا آن زمان، جای حضور کشوری مثل ایران در این فضا، آن هم با این همه سابقه تمدن و غنای فرهنگ ایرانی اسلامی، در بین کشورهای عضو این فدراسیون جهانی خالی بود. برای همین و بعد از بررسی جوانب مختلف و لزوم تشکیل نهادی مشابه در داخل کشور ابتدا هسته ی مرکزی با حضور سربازان دفاع مقدس شکل گرفت و سلسله جلساتی را برای ادامه روند فعالیت خود تشکیل داد. هسته ای که بعدها در غالب هیاتی مذهبی با نام سربازان دوران دفاع مقدس متوسلین به آقا امام زمان (عج) تلاش کرد تا با برگزاری مراسم های مذهبی، بخصوص در ماه مبارک رمضان و ماه محرم به کانونی برای تجمع و گردهم آمدن سربازان این مرز و بوم بدل شود.
جلساتی که استقبال بی نظیر کهنه سربازان و خانواده های محترمشان و همچنین مسئولان مربوطه را به دنبال داشت و نهایتاً در سال ۱۳۹۳ منجر به آغاز تلاشی مضاعف برای ثبت یک سازمان مردم نهاد ( سمن ) به نام "سرباز صلح ایران" شد . سازمانی که مهمترین هدف گذاری اش را فعالیت در حوزه دفاع مقدس نشانه رفته بود و بدین ترتیب، در تاریخ 1397/02/22 "خانه سرباز صلح ایران "، موفق به اخذ مجوز از وزارت کشور شد. و امروز، "خانه سرباز صلح ایران" با تفکر یک سازمان مردم نهاد و با بینش عمیقی نسبت به صلح و دوستی و با بهره گیری از تجربیات کهن سربازان زمان جنگ تلاش می نماید تا با توسعه و گسترش صلح به توسعه و آبادانی بیشتر این مرز و بوم، افق وسیعی بر فراز تفکر صلح گونه ایجاد کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت