جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

شنبه 1403/02/29

وحید سلوکی؛

نقش شورایاری ها در توسعه گردشگری

شورایاری ها در همه ی مناطق تهران خواهند توانست نقش پررنگی را در توسعه شهری و صنعت گردشگری ایفا نمایند.

نقش شورایاری ها در توسعه گردشگری

امروزه صنعت گردشگری در جهان یکی از صنایع سودآور مورد توجه کشورها و کارشناسان شهری است. کشور ما با توجه به اینکه دارای هویت تاریخی، فرهنگی غنی می باشد می توان با برنامه ریزی مناسب، گردشگر زیادی را جذب کرد که در این میان منطقه ۱۱ در شهر تهران از نظر مکانی پنانسیل بالایی دارد که به ویژه محله آگاهی و به تبع آن ناحیه ۴ شهرداری این منطقه که یکی از محلات قدیمی محسوب می شود.
لذا با بازسازی بافت های فرسوده و توسعه گردشگری و نیز افزایش امکانات حمل و نقل ،می توان به توسعه بیشتر شهری دست یافت.
محله آگاهی دارای آثار تاریخی همچون مسجدایروانی،سقاخانه ها، اداره آگاهی، میدان رازی اشاره کرد.
از سوی دیگر در مجموع منطقه ۱۱ تهران با توجه به اینکه سفارتخانه کشورهای ایتالیا، فرانسه، لبنان، ارمنستان و نیز چندین پادگان نظامی که در این منطقه قرار دارند باعث شده همواره این منطقه پذیرای مهمانان خارجی و تردد آنها باشد و موقعیت استراتژیکی را به این منطقه بخشیده‌است، لذا محله آگاهی تهران به شاهرایی برای دسترسی به همه ی نقاط شده است، از سوی دیگر با توجه به همجواری به راه آهن تهران، به مسیری برای اکثر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده که در مراکز اقامتی همچون مسافرخانه ها و هتل واقع در محله آگاهی جهت اقامت انتخاب می کنند.
لذا با توجه به آنچه آمد این محله به لحاظ گردشگری از پنانسیل های بالایی برخوردار بوده که می توان با برنامه ریزی بافت های فرسوده را به مراکز گردشگری تبدیل و به تبع آن اشتغال زایی در محله و منطقه را افزایش داد.
بر همین اساس با بهبود وضعیت بهداشتی،امنیتی، اجتماعی، بازسازی بافت های تاریخی و آسیب دیده، رفع مشکلات مراکز اقامتی، افزایش تمایل به بازدید و اقامت مسافران در منطقه ۱۱ تهران و به تبع آن بهبود اشتغال و رونق صنعت رستوران داری را شاهد خواهیم بود.
لذا در تحقق اهداف گفته شده نقش شورایاری محله آگاهی و نیزشهرداری منطقه ۱۱، امری انکار نشدنی است و به لطف خدا با کمک شهردار منطقه ۱۱ و اعضا شورای شهر خواهیم توانست به چشم انداز مناسبی دست بیابیم، چرا که شورایاری ها در رصد کردن مشکلات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و توسعه ای و حل آن کارکردهای تاثیرگذاری داشته و این مهم میتواند با مشاوره از نخبگان محلات رنگ و بوی خاصی بگیرد.
در ادامه باید گفت که شورایاری ها در همه ی مناطق تهران خواهند توانست نقش پررنگی را در توسعه شهری و صنعت گردشگری ایفا نمایند و این ملزم همایشات و جلسات شورایاری ها در سطح تهران می باشد.
بر همین اساس اعضا شورایاری ها با همت متعالی خواهند توانست قدم بزرگی را برای آینده ای بهتر بردارند که البته تحقق آن نیاز به حمایت شورای اسلامی شهر تهران نیز دارد.

وحید سلوکی عضو شورایاری محله آگاهی، منطقه ۱۱ شهرداری تهران




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت