چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

نایب رییس شورای اسلامی شهرقدس خبر داد؛

افزایش سرانه فضای سبز در شهر قدس

نایب رییس شورای اسلامی شهرقدس از افزایش یک ونیم متری سرانه فضای سبز شهر قدس خبر داد.

افزایش سرانه فضای سبز در شهر قدس

به گزارش تهران رسانه ؛ ابوطالب آذربرا در خصوص نقش افزایش فضای سبز در نشاط و پویایی شهر اظهار داشت: جهت افزایش فضاهای سبز و بالا بردن این سرانه ها مصوباتی در شورای اسلامی شهر قدس تنظیم و طراحی شده که با تحقق و اجرایی‌شدن آن سرانه فضای سبز در مناطق مختلف شهر افزایش خواهد یافت.

آذربرا با بیان اینکه شهرداری شهر قدس با رویکرد توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست افزایش فضای سبز را مبنای کار خود قرارداده است، یادآور شد: فضای سبز شهری، عامل زنده و حیاتی تعیین‌کننده ساختار شهر است که در حقیقت حیاتی دوباره به شهر می‌دهد و دستگاه تنفسی آن محسوب می‌شود و لذا باید بافرهنگ سازی مناسب، تنفس شهر را منظم کنیم.

وی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به‌نوعی همه‌کاره‌ای ما باید به این امر معطوف شود و در راستای توسعه فضای سبز نیز باید با همکاری و همفکری با توجه به کم‌آبی‌های موجود در سطح شهر و شهرستان بازفرهنگ سازی مناسب در نگهداری از فضای سبز دقت کرده و در عمل به اقتصاد مقاومتی برسیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهرقدس با تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز توسط شهروندان گفت: ما با کاشت درختان مثمر و توسعه فضای سبز، به حفظ و توسعه گونه‌های درختان مثمر شهر کمک می‌کنیم و شهروندان نیز همکاری کنند تا با حفظ فضای سبز، سطح فرهنگ جامعه را در نگهداری ازاین‌گونه درختان بالا ببرند تا ظرفیت گردشگری شهر را افزایش دهیم و در غنی‌سازی اوقات فراغت خانوارها نیز اثرگذار باشیم.

آذربرا همچنین از کاشت درختان مثمر در بوستان های شهر قدس خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه ها و پارک ها یک و نیم متر به سرانه فضای سبز شهر قدس افزوده شده است، بوستان های گل نسترن و گل نرگس در بلوار امام حسین(ع)،بوستان های گل پامچال، گل شب بو، گل بنفشه و گل مریم در بلوار امام زاده، بوستان های بدون دخانیات و عطر یاس در بلوار سی متری شهدا، بوستان البرز در منطقه کاووسیه و بوستان یادگار امام در بلوار ۲۰ متری ولیعصر(عج) از جمله پروژه های مهم حوزه فضای سبز شهری قدس هستند که بهره برداری از این پروژه ها گام مؤثری در تأمین سرانه فضای سبز استاندارد شهری برای شهروندان محسوب می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهرقدس گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس در قالب اجرای پروژه‌های متعدد فضای سبز در نظر دارد علاوه بر حضور مسافران و تردد آنان، شهروندان شهرقدسی نیز از فضای مناسب در پارک ها و بوستان هابرخوردار باشند که در همین راستا این خدمات فضای سبز توسعه‌یافته و تقویت می‌شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت