چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

کاروان دلجویان زینبی؛

پیاده روی 1001 بانو در کاروان اربعین

امسال تعداد ۱۰۰۱بانو به نیت نام امام رضا (ع) راهی سرزمین اشک و خون می شوند و شیوه نوینی از پیاده روی اربعین را رقم‌ خواهند زد.

پیاده روی 1001 بانو در کاروان اربعین

به گزارش تهران رسانه ؛ نشست خبری بزرگترین کاروان اربعین حسینی (دلجویان زینبی) یکشنبه ۱۴مهر ۱۳۹۸ در فرهنگ سرای سرو برگزار شد.
برنامه با تلاوتی آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.
در این نشست‌ به چگونگی و نحوه حرکت کاروان ها و آمد و شد آن ها در کربلا اشاره شد.
محمد قیصری مدیر کاروان جلوه زینبی عنوان کرد؛ کاروان بزرگ کشوری دومین سال متوالی است که به نیت دلجویی از حضرت زینب (س) به سمت کربلا طی طریق میکند.
وی افزود؛ در سال قبل که اولین سال این حرکت پرشور در کشور بود با وجود حمایت های وسیع آحاد مردم و نهادها سختی زیادی متوجه زائرین محترم امام‌حسین (ع) و همچنین دست اندرکاران این حرکت حسینی بود.
امسال نیز تعداد ۱۰۰۱بانو به نیت نام امام رضا (ع) راهی سرزمین اشک و خون می شوند و شیوه نوینی از پیاده روی اربعین را رقم‌خواهند زد.
امسال نیز این حرکت پرشورتر به نیت بانو شریفه بنت‌الحسن (ع) که ثبت نام آن آغاز شده و تا ۱۷مهرماه نیز تمدید شده ادامه خواهد داشت.
دراین خصوص مسابقه و فراخوان عکسی برنامه ریزی شده که به بهترین عکسی که برای دلجویی از حضرت زینب باشد جایزه نفیسی داده می شود و علاقه مندان می توانند آثارشان‌ را‌ به فرهنگ سرای سرو ارسال کنند.
دراین پیاده روی از شهرستان ها، خانواده های شهدا، کربلااولی ها، خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت از سراسر ایران عزیز زائر داریم حتی بعضی زوار خارجی هم ثبت نام کرده اند.
هدف از برگزاری این پیاده روی های گسترده اتحاد بین مردم کشور عزیزمان ایران و دلجویی از حضرت زینب(س)بوده و خواهد بود که در حوزه بانوان تلاش‌ بسیاری انجام شده است.
شعار امسال :
الحج الی اربعین هو مظهر من مظاهر الایرانیه
شعار اصلی زیارت امسال را اینگونه قرار داده‌ایم؛ زیارت اربعین جلوه‌ای از ایرانی بودن است.
خبر خوب اینکه برنامه ی راهنمای زائر اپلیکیشنی که به زوار کمک میکند که دیگر در هیچ جای کربلا گم نشوند هم امسال به جمع ما اضافه شده است.
برنامه حرکت کاروان ها نیزاینطور است که ۲۰مهرماه حر‌کت با اتوبوس هایی که از عراق آمده اند و دیگر مشکلات گذر از مرزها را نداریم ۲۱مهرماه به نجف میرسیم ۲روز در نجف اسکان داریم ۳روز پیاده روی و ۴روز را در کربلا خواهیم ماند تا زائرین بتوانند زیارت خوبی داشته باشند و ۲۹مهرماه حرکت به سمت تهران انجام می شود.در برنامه مان است که به محل دفن بانو شریفه بنت امام حسن(ع) در ۴۰کیلومتری هله در صورت ارام بودن اوضاع منطقه هم برویم.
همچنین برای پرسش یا اطلاعات درباره این شور حسینی عظیم چند راه ارتباطی ممکن است: ثبت نام حضوری؛ خ پیروزی، جنب فروشگاه اتکا، خ مهدی، کوچه شهید بکایی پلاک ۲۰
شماره تماس:۰۹۰۲۳۲۰۴۶۱۴-۲۰
علاقه مندان می توانند در اینستاگرام و تلگرام جلوه مهر ایرانی را دنبال کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت