جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

شنبه 1403/02/29

محله رسانه؛

واگذاری امور فرهنگی محله به شورایاری

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر را به مردم محله و شورایاری‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: افزایش تعامل اجتماعی مردم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

واگذاری امور فرهنگی محله به شورایاری

به گزارش تهران رسانه ؛ محمدرضا جوادی‌یگانه معاون شهردار تهران درباره مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در پایتخت اظهار داشت: روابط اجتماعی مردم در تهران کاهش پیدا کرده و ما برنامه و الگوهایی داریم که این مسأله در سطح شهر توسعه یابد به عبارتی شهروندان برای مواردی غیر از کار و خرید از خانه بیرون بزنند و یکدیگر را ببینند چرا که این مسأله سبب کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسمی مانند نوروزگاه، شادستان، مسابقه نقاشی و ... از جمله برنامه‌هایی است که تعامل اجتماعی شهروندان را بیشتر می‌کند، گفت:‌در تلاش هستیم که هر چه بیشتر تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر را به مردم محلات و شورایاری‌ها منتقل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه وظایف شورایاری‌ها در اختیار ما نیست و ستادی که آرش میلانی و احمد مسجد‌جامعی دو عضو شورای شهر در آن هستند در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت:‌ البته ما در جلسات مربوطه شرکت می‌کنیم و همه تلاش‌ها به این سمت است که مدیریت محله‌ای به دست شورایاری‌ها باشد؛ دستورالعمل مشترک نیز تهیه شده و بناست شهرداری و شورا بر اساس تجربیات گذشته اقداماتی را انجام دهند.

جوادی‌یگانه بیان داشت: اصلاح آیین‌نامه شورایاری‌ها گام نخست تغییر در این نهاد بود و بر اساس این آیین‌نامه، شورایاری‌ها حق دخالت در امور اداری و مالی شهرداری را ندارند، از زمان آغاز فعالیت جدید آنها نیز گزارشی مبنی بر تخلف شورایاری‌ها به ما واصل نشده است.

وی تأکید کرد: آنچه در دستور ما قرار گرفته واگذاری تصمیم‌گیری فرهنگی و اجتماعی پایتخت به دست مردم محلات است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت