جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

شنبه 1403/02/29

شمیرانات رسانه؛

ترویج کتابخوانی در رستوران های شمیرانات

فرماندار شمیرانات گفت؛ مقرر شده است هر آلاچیق در رستوران های شمیرانات به نام یک شاعر پارسی نامگذاری شود.

ترویج کتابخوانی در رستوران های شمیرانات

به گزارش تهران رسانه ؛ چندی پیش به دستور فرماندار شمیرانات مقرر شد رستوران‌های سطح شهرستان در راستای ترویج کتابخوانی آلاچیق‌های خود را به نام شعرا و نویسندگان مزین و کتاب‌هایشان را در دسترس مشتریان قرار دهند که امروز (شنبه) اجرایی شد و این رستوران‌ها معرفی شدند.

تاکنون ۲ رستوران در مسیر تفریحی - خدماتی زردبند به فشم و ۳ رستوران در دربند این اقدام فرهنگی را انجام داده اند و دیگر رستوران ها نیز در دستور کار دارند.

امروز نیز همزمان با روز بزرگداشت حافظ شیرازی یکی از این رستوران ها در مسیر فشم با حضور فرماندار شمیرانات، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دیگر مسئولان محلی رونمایی شد.

فرماندار شمیرانات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شورای سیاستگذاری فرهنگی شهرستان تصمیم گرفتیم برای ترویج کتابخوانی، ادب فارسی، شعرخوانی و اشتیاق نسل جوان به بزرگان ادبی و فرهنگی کشور رستوران هایمان به رستوران های دوستدار کتاب تبدیل شود.

سیاوش شهریور افزود: طی این طرح مقرر شد هر آلاچیقی به نام یک شاعر پارسی نامگذاری شود، کتاب وی را در آن قرار دهند و دو بیت از اشعارش را بر سر در آن نصب کنند.

وی تصریح کرد: این اتفاق می تواند الگویی برای تمام رستوران های کشور باشد و آنها نیز به این پویش فرهنگی دوستدار کتاب بپیوندند تا جنبشی برای کتابخوانی، شعر دوستی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ و ادب فارسی شود.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.
این شهرستان دارای روددره ها، رستوران ها، کاخ موزه ها و جاذبه های تفریحی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری است که به این دلیل مورد استقبال گردشگران و مسافران بی شماری قرار می گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت