نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

ذوالفقاری خبر داد؛

تولید 16درصد تخم مرغ کشور در استان تهران

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۱6درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود گفت: استان تهران رتبه نخست کشور در تولید تخم مرغ را دارد.

تولید 16درصد تخم مرغ کشور در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ ذوالفقاری به مناسبت روز جهانی تخم مرغ ضمن تبریک این روز به تمامی فعالان و تولیدکنندگان اظهار کرد: تخم مرغ یکی از کاملترین، ارزانترین و فراوان ترین پروتئین حیوانی است که درکنار لبنیات و گوشت مرغ جایگاه مهمی در تغذیه اقشار جامعه دارد.

وی با اشاره به میزان سرانه مصرف تخم مرغ در کشور گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در کشور حدود 11 کیلوگرم درسال یعنی 191 عدد تخم مرغ است که در مقایسه با کشوری مانند ژاپن با مصرف سرانه 328 عدد مطلوب نیست و باید با فرهنگ سازی نسبت به افزایش مصرف آن در اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان و نوجوانان اقدام نمود.

ذوالفقاری با بیان اینکه حدود 16 درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر 127 واحد پرورش مرغ تخم گذار و پرورش پولت با ظرفیت بیش از 12.5میلیون قطعه در سطح استان آمادگی فعالیت را دارند که بیشترین تعداد این واحدها در شهرستان ملارد قرار دارد.

گفتنی است دانش آموزان مدرسه 400نفره گل نرگس شهرستان قرچک صبح امروز همزمان با روز جهانی تخم مرغ، با صرف صبحانه (تخم مرغ) در مدرسه خود این روز را گرامی داشتند و برخی از کارشناسان تغذیه با سخنرانی در مورد ترویج مصرف تخم مرغ در بین دانش آموزان تاکید کردند.

17 مهرماه، مصادف با 9 اکتبر به عنوان روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت