نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

ذوالفقاری خبر داد؛

تولید سالانه 300 هزارجلد پوست از دام سبک استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تولید حدود 300هزار جلد پوست از جمعیت یک میلیون راسی دام سبک موجود درسطح استان خبرداد.

تولید سالانه 300 هزارجلد پوست از دام سبک استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ ذوالفقاری با اشاره به وجود یک میلیون راس دام سبک (بز و گوسفند) در استان تهران گفت: تولید گوشت قرمز دام سبک استان در استان تهران به حدود 5.5 هزارتن در سال می رسد که 17 درصد از کل تولید گوشت قرمز استان را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: جمعیت دام سبک استان چیزی در حدود 500 تن الیاف دامی و بیش از 9هزارتن شیرخام تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بيان اينكه این استان در تولید شیر رتبه نخست كشور را دارد، افزود: سالانه بیش از 9 هزار تن شير از دام هاي سبك استان توليد مي شود كه اين رقم کمتر از یک درصد از كل شير توليدي استان تهران است.

ذوالفقاری تصریح کرد: از آنجایی که بخش قابل توجهی از تولید گوشت قرمز کشور توسط جمعیت دام سبک صورت می گیرد، بنابراین برنامه ریزی برای اصلاح نژاد و ساماندهی این گروه از واحدهای دامی، در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طبق قانون افزایش بهره وری کشاورزی (بند ب ماده 14) وزارت جهاد کشاورزی مکلف است طی 10 سال، سالانه معادل سه میلیون واحد دامی از جمعیت متکی به مراتع کاهش و متقابلا معادل 3.1 میلیون واحد دامی جهت پرورش درخارج از مراتع ظرفیت سازی کند و تمرکز موضوع قانون، بر جمعیت گوسفند و بز معطوف شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تلاش معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در جهت اجرای این قانون خبر داد و گفت: با هدف تامین دام پرتولید مورد نیاز کشور، ایجاد واحدهای پرورش صنعتی گوسفند و بز پرتولید با استفاده از نژادهای اصیل خارجی و تولید ترکیب های ژنتیکی جدید گوسفند و بز بر پایه مادری نژادهای بومی را در دستور کار قرارداده ایم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت