چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

ملارد رسانه؛

راه اندازی مرکز افق در شهرستان ملارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملارد از راه اندازی مرکز افق با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در این شهرستان خبر داد.

راه اندازی مرکز افق در شهرستان ملارد

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت الاسلام محمد سلیمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از راه اندازی طرح افق در ملارد خبر داد و اظهار داشت: طرح افق مخفف ۳ طرح اجتمایی، فرهنگی و قرانی است و در شهرستان ملارد راه اندازی می‌شود.

سلیمی طرح افق را یکی از برنامه های خوب و ارزشمند فرهنگی برشمرد و در این باره افزود: طرح افق یکی از برنامه های خوبی است که ریاست آن بر عهده امام جمعه است و امیدواریم این طرح در راستای توسعه و تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی و ورزشی مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: رویکرد ما تا به امروز بیشتر امامزاده ها و زائرین امامزاده بود ولی با اجرای این طرح به اطراف امامزاده ها و روستاهای اطراف که مشکلات اجتماعی بسیاری دارند، گسترش یافته و اعضای مرکز از تمام صنف ها از قبیل بهزیستی کمیته امداد شهرداری شورا است و همه اعتبارات متناسب با لیست واحد تشکیل می شود و در مکانهای مستعد به کار می رود.

سلیمی اظهار داشت: کار اوقاف شهرستان ملارد در دو حیطه است یکی بقاع متبرکه و دیگری موقوفات که در رابطه با ۶ امامزاده موجود که شاخص ترین انها امامزاده بی بی سکینه است می باشد که اقدامات فرهنگی زیادی از جمله اعزام روحانیون متخصص از قم، طرح نشاط معنوی، ارامش بهاری ،ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و سو گواره یاس نبوی بود.

وی به عملیات عمرانی اشاره کرد و تصریح کرد: عملیات عمرانی در امامزاده ها ساخت رواق امامزاده بی بی سکینه با اعتبار ۳ میلیارد، ساماندهی قبور شهدا و ساخت ضریح مطهر و گلدسته امامزاده بی بی سکینه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملارد ادامه داد: با توجه به اینکه امامزاده ها هیچ بودجه دولتی نداشته و خود گردان هستند در یک سال گذشته قریب به ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه شده که از درآمد خود امامزاده بوده است.

سلیمی اظهار داشت : شعار اوقاف اجرای امینانه موقوفات است که وقف جدید حدود ۷۵میلیارد ریال بوده است و ۱۳۶ موقوفه و ۱۶۵۰نیت وقف وجود دارد و ازمحل موقوفات نیز در زمینه سرمایه گذاری ۱۴۰ واحد صنعتی و ۵۵هکتار زمین در بخش کشاورزی است و اوقاف گام اول خود را در حوزه رفع موانع اشتغال تبیین کرده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت