چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

دنیای انتشارات؛

کتاب «زن توسعه یافته» منتشر شد

کتاب «زن توسعه یافته» با موضوع روان شناسی سلامت، از سوی انتشارات ایلدخت منتشر شد.

کتاب «زن توسعه یافته» منتشر شد

به گزارش تهران رسانه ؛ «زن توسعه یافته» عنوان کتابی است که نویسنده در آن تلاش دارد تا بیان کند، چگونه شهامت یک زن چرخه معیوب عقب ماندگی را قیچی می کند جامعه پیرامون را از محرومیت و فقر نجات می دهد.

این کتاب با موضوع روان شناسی سلامت از سوی انتشارات ایلدخت در قطع رقعی و با 160 صفحه منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.

«آتنا ناصری» نویسنده کتاب روز چهارشنبه درباره این کتاب می گوید: در کتاب زن توسعه یافته تلاش شده است تا توسعه در درون وجود یک زن دیده شود و شاخص های توسعه در این کتاب در نسبت رفتار یک زن با جسم و روانش طرح شده است.
وی تاکید کرد:‌در این کتاب تعامل جسم و روان مورد توجه قرار می گیرد بنابراین این کتاب در چارچوب یک حوزه تخصصی و میان رشته ای نگاشته شده است.
ناصری گفت: در این کتاب، مسئله توسعه زن را از دیدگاه روانشناسی سلامت مورد بررسی قرار داده ایم و عامدانه موانع و فاکتورهای اجتماعی را نادیده گرفته ایم؛ به عبارت دیگر بنده به عنوان نویسنده تصمیم گرفتم زن را بتنهایی در مقابل توسعه قرار دهم و موانع فردی را که سد راه توسعه یافتگی زنان بوده، پژوهش کنم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه را از بحران نجات دهیم باید از افراد شروع کنیم،‌ عنوان کرد: در این کتاب توصیه هایی به زنان کرده ایم که برای کمک به توسعه پایدار باید به بیماری های جسمانی و روانشناختی خود حساس باشند، به عنوان مثال غربالگری را جدی بگیرند و عملکرد غدد را بررسی کنند، چرا که در این صورت این زن به کاهش هزینه های سربار سلامت کمک کرده است و اگر این ماجرا را دنبال کنیم می بینیم که دامنه اثرات این موضوع تا کاهش بودجه وزارت بهداشت نیز کشیده می شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در این کتاب تلاش شده در کنار دقت علمی بیان همه فهم و عامیانه ای از مسائل ارائه شود تا عموم خوانندگان بتوانند از آن بهره ببرند، گفت: هم اکنون حیطه سلامت با مسائلی آلوده شده است که مورد سوء استفاده قرار میگیرد و ما باید اجازه دهیم متخصصین امر سلامت به مسائل مربوط به سلامت بپردازند و مراقب باشیم مسأله سلامت دستخوش تبلیغات و منافع منفعت طلبان نشود.

نویسنده کتاب زن توسعه یافته ادامه داد: این جسارت و شجاعت را ندارم که بگویم اولین فردی هستم که در این زمینه فعالیت و تحقیق می کنم اما پرداختن به شاخص های فردی توسعه یافتگی زنان در حوزه سلامت تا به حال کمتر انجام شده است.

ناصری با اشاره به اینکه جهان سوم بیشتر انرژی خود را صرف حل بحران می کند، افزود: من خیلی سازمان ها را مقصر نمی دانم چرا که آنها خود عضوی از یک چرخه معیوب هستند ما باید مسائل را زیرساختی ببینیم، متاسفانه در بسیاری از مسائل دچار تراژدی شده ایم و تراژدی داستان غم انگیزی است که مقصر مشخصی ندارد.

وی با بیان اینکه زن موجودی نیست که مجرد باشد، اظهار داشت: در این کتاب از مادر توسعه یافته و خواهر توسعه یافته نیز سخن گفته ام و واضح است اینها در نسبت با مرد سنجیده می شود.
وی تاکید کرد: فیمینیست هایی که ژست روشنفکری میگیرند موفق نمی شوند زن را مجرد از مرد در نظر بگیرند و همانطور که خداوند اراده فرموده از کنار هم قرار گرفتن زن و مرد موجود دیگری بوجود می آید.

وی با انتقاد شدید از رویکردهای فمنیستی نسبت به زنان، ضمن اعلام خبر راه اندازی پویش "مراقب زنان سرزمینمان باشیم" گفت: زن موجودی است که می تواند خاک را مشک ختن کند. زن با آشتی با زنانگی درون خودش و به کمک صلح با مردانگی مرد بیرون میتواند توسعه پیدا کند.

ناصری با تاکید بر اینکه مرد و زن باید در جهان با هم آشتی کنند، بیان کرد: فکر می کنم اگر صلحی عمیق میان زن و مرد رخ دهد ریشه بسیاری از جنگ ها برچیده می شود. اساسا نباید مسئله ای به نام زن و مرد وجود داشته باشد. هنجارها نشان می دهد زن و مرد همواره کنار هم هستند و این دو به گونه ای با هم عجین شده اند که نمی شود آنها را از هم جدا کرد.

وی درباره مفید بودن این کتاب برای زنانی از طبقات محروم جامعه گفت: متخصصین هر حوزه باید بتوانند به زبان قابل فهم جامعه عمومی به جامعه خدمت کنند تا بتوانند مفید باشند. در این کتاب شاخص های جهانی سلامت و توسعه یافتگی به زبان ساده و قابل استفاده برای هر سطح سواد مطرح شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت