چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

موسسه پایان کارتن خوابی پارسیان

موسسه پایان کارتن خوابی پارسیان از جمله موسسات خیریه‌ای است که عمری حدود پنج سال دارد اما به دلیل فعالیت خود، توانسته بخشی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با کارتن‌خواب‌ها را حمایت دهد.

موسسه پایان کارتن خوابی پارسیان

به گزارش تهران رسانه ؛ این موسسه فعالیت‌هایی در حمایت از کودکان شیرخوار، مادران و کودکان تا پنج سال و کودکان در معرض کارتن خوابی دانش‌آموز دارد. در کنار این موضوعات، پخت و پخش غذا برای کارتن‌خواب‌ها از جمله‌ فعالیت‌های همیشگی این موسسه است.

علی حیدری، مدیر موسسه پایان کارتن‌خوابی درباره ایده فعالیت این موسسه می گوید: یکی از شب‌های قدر که غذای نذر داشتیم، به همراه خواناده به سمت شوش رفتیم و غذاها را در آنجا پخش کردیم. وقتی که غذا را داشتیم پخش می کردیم تعداد زیادی از این کارتن‌خواب‌ها دور ماشین جمع شده بودند و این صحنه مرا تکان داد.

وی ادامه می دهد: این صحنه‌ها باعث شد که ما دیگر آنها را فراموش نکنیم البته حق هم نداشتیم که این کار را بکنیم. بر همین اساس شروع به توزیع غذا بین کارتن خواب‌ها کردیم.

حمایت از کودکان زیر یکسال
حیدری با برنامه‌های موسسه پایان کارتن‌خوابی پارسیان اشاره کرده و و می افزاید: موسسه برای خانواده هایی که کودکان زیر یک سال دارند و مادر امکان شیر دادن به او را ندارد، به صورت هفتگی شیر خشک تهیه کرده و و در اختیار مادر قرار می‌دهند. همچنین خانواده هایی که نیاز به لباس داشته باشند، لباس در اختیارش قرار داده می شود.

وی همچنین ادامه می دهد: هفته ای یک بار هم در آشپزخانه‌ای که موسسه در مولوی دارد، با کمک همیاران، غذا تهیه می کنیم و در سطح شهر بین کارتن خواب‌ها قسمت می کنیم.

مدیر موسسه پایان کارتن خوابی گفت: ما خانه لباس داریم و لباس‌های دست دوم که جمع آوری می شود را در آنجا شست و شو کرده و بسته بندی می کنیم.

امکان اسکان مادر و فرزند

حیدری به یکی از مهمترین فعالیت‌های موسسه اشاره کرده و می گوید: در حال حاضر ما اگر مادر و کودکی تا ۵ ساله نیاز به سکونت داشته باشند، فضای برای زندگی و حتی کار در اختیار آنها قرار می دهیم. حتی به بهزیستس و شهرداری و نیروی انتظامی هم اعلام کرده ایم که موسسه ما این امکان را دارد که محل سکونت برای مادران با کودکان تا ۵ سال تهیه کنند.

وی همچنین ادامه داد: اگر کارتن خوابی واقعا بخواهد ترک کند و از کارتن خوابی خارج شود، ما حاضر هستیم که در هماهنگی با کمپ هایی که وجود دارند، هزینه های ترک او را بدهیم و او را به آغوش خانواده بازگرداینم. اما باید مطمئن شویم که حتما قصد ترک رند دارند که این هم با توجه به کار کارشناسی که انجام می دهیم مشخص می شود.

فعالیت در حوزه آسیب نیاز به همکاری دولت دارد
این فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ نهاد و سازمانی به تنهایی قادر نیست که در حوزه آسیب های اجتماعی موفق باشد، می افزاید: فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی به دلیل وسعت و گستردگی، نیاز به همکاری همه جانبه دارد. دولت هم در این میان باید سهم خود را بپردازد. منظور از سهم حتما کمک مالی نیست بلکه در بسیاری موارد سنگ اندازی های دولت کار را برای ما مشکل می کند.

وی اضافه می کند: حوزه کارتن خوابی حوزه ای نیست که بتوانیم یک شبه جهش کنیم، بلکه ما پله پله به این مهم دست پیدا کردیم. در حال حاض۲ر بیشترین فعالیت ما روی کودکانی است که در معرض کارتن خوابی قرار دارند. در بخش بعدی از زنان حمایت می کنیم چراکه معتقدیم اگر مادر در خانه حامی داشته باشد می تواند بنیان خانواده را حفظ کند.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون از هیچ نهاد دولتی و خصوصی کمکی دریافت نکرده ایم، می گوید: در این پنج سال فعالیت تنها یک گلدان از آقای قالیباف شهردار وقت دریافت کردیم که آن را هم به یک خانواده اهدا کردیم.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر شرایط بسیار سخت شده است و ما به سختی می توانیم نفس بکشیم و با توجه به فشار روزافزون اقتصادی و شرایط زندگی کنونی، شاید مجبور شویم فعالیت خود را تعطیل کنیم. هر چند اکنون از بهزیستی و حتی حرم امام(ره) به ما مواردی را معرفی می کنند تا مادر و کودک هستند.

در حال حاضر موسسه پایان کارتن خوابی نیاز به حمایت مردمی در تمامی سطوح دارد و راه های ارتباطی با این موسسه به قرار زیر است:

آدرس دفتر : آزادی ، خیابان هاشمی، نرسیده به خیابان خوش پلاک ۲۰۸

موبایل : ۰۹۱۲۱۰۵۹۰۶۲

کانال تلگرام: https://telegram.me/payanekartonkhabi

اینستاگرام: https://instagram.com/payane_kartonkhabi

شماره کارت موسسه : ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۲۲۹۰۰
شماره حساب موسسه: ۳۲۷۸۱۰۰۳۲۰۰۳۲۰۰۱
شماره شبا: ‏IR740570032781032003200101
پرداخت از طریق سایت: ‏https://idpay.ir/payanekartonkhabi

دانستنی آنلاین/فرهاد اسماعیلی

*آگهی رسانه




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت