چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

امام جمعه خیرآباد؛

خطر فروش دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی

امام جمعه خیرآباد با اعلام خطر فروش دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی گفت؛ با توجه به سابقه بد این امر، بیم آن می رود که اولاً به اهل آن نرسد و ثانیاٌ به قیمت اصلی واگذار نشود.

خطر فروش دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی

به گزارش تهران رسانه ؛ امام جمعه خیرآباد گفت:کسانی که به قانون اساسی یک ملت احترام نمی گذارند و به جای وکالت از مردم از وکالت دولت و احزاب را بر عهده دارند و آنچه برای شان مهم نیست مشکلات مردم و دغدغه های آنان است حق ورود به مجلس را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد، بیان داشت: بحث ما راجع به مال حرام بود یکی از مصادیق مال حرام خوردن سهم الارث دیگران است، میدانیم ارث یک حق است که خداوند در آیات متعدد راجع به آن بحث کرده است و سهم او را مشخص کرده است و بگونه ای مشخص شده است که اگر صاحب اموال قبل از مرگ اگر وصیت نکند از مال خود هیچ سهم و بهره ای ندارد.
وی افزود: با همه این توصیه و سفارش قرآن، عده ای بنا به دلایلی غلط یهم دیگران را به آنان نمی دهد و از سهم آنان استفاده غاصبانه می کنند.
طزری گفت: خداوند در سوره مبارکه فجر می فرماید؛ هر گاه ما انسان را امتحان کنیم و او را دچار روزی کم و تنگ کنیم می گوید خداوند مرا خوار گردانیده است و حال آنکه وسعت روزی و تنگی آن دلیل برخوار شدن نزد خداوند نیستبلکه علت آنست که اولاٌ یتیم را اکرام نکردید و دیگران را تشویق به اطعام و کمک به فقرا و مستمندان نکردید واصلاٌ توجهی به مستمندان نداشتید.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در ارث جمع بین سهم الارث خود و دیگران تقسیم کردید و آنان را از سهم خود محروم کردید نه علت خوار شدن و نه محدود بودن روزی است بلکه علت آن خوردن مال و سهم دیگران و عدم توجه به دیگران و مستمندان است.
امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه خیرآباد با ااشاره به اینکه در آستانه انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند؛ انتخابات حق الناس است یکی از موارد حق الناس بودن این است که افرادی که صلاحیت نماینده شدن در انتخابات را ندارند از ورود به مجلس جلوگیری شود و این وظیفه هیئت های اجرایی و نطارتی است و حال که نوبت به احراز صلاحیت به هیئت نظارت رسیده است باید سعی و تلاش فراوان نمائید و با دقت کسانی که شرایط وکلای ملت را ندارند وارد صلاحیت کنند و از هیاهو جنجال عده ای که هدفشان تحت فشار قراردادن شورای نگهبان است هراسی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: کسانی که به قانون اساسی یک ملت احترام نمی گذارند و به جای وکالت از مردم از وکالت دولت و احزاب را بر عهده دارند و آنچه برای شان مهم نیست مشکلات مردم و دغدغه های آنان است حق ورود به مجلس را ندارند.
طزری خاطرنشان کرد: نماینده ای که در مجلس احکام اسلامی را زیر سوال می‌برد و برای دشمنان خوراک تبلیغاتی تهیه می کند و مانند آب خوردن دروغ می گوید اگر تایید صلاحیت شود حق الناس است و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.
خطیب جمعه خیرآّباد عنوان کرد: بودجه سال ۹۹ از طرف دولت به مجلس ارائه گردید آنچه در این بودجه دیده می شود و از نمایندگان انتظار می رود بررسی دقیق بودجه است، هر چند در بودجه سال آینده اتکاء به نفت نسبت به سال ۹۸ کمتر شده است و شاید دلیل عمده آن عدم فروش نفت است اما با توجه به عدم تحقق بعضی از موارد در آمد دولت، امکان تحقق آن از جیب ملت قابل پیش بینی است و نکته دیگر افزایش وابستگی به فروش اوراق مالی است که این موجب بدهی‌های سالهای بعدی و نسل بعدی خواهد شد.
امام جمعه خیرآباد گفت: این که دولت در حال فروش دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی است و با توجه به سابقه بد این امر، که باعث شد اولاً به اهل آن نرسد و ثانیاٌ به قیمت اصلی واگذار نشود و همچنین موجب تعطیلی واحدهای تولیدی گردد و نیز افزایش حجم واگذاری‌ها بیش از حد پیش‌بینی شده باعث ایجاد فساد شود باید جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه از اهداف اغتشاشات در لبنان، عراق و ایران پروژه بی دولت‌سازی بود، اظهار داشت: هدف از این اغتشاشات بدین معنا بود که با فشار و تشدید خشونت باعث شوند دولت مستقر استعفاء دهد سپس این آشوب ها ادامه یابد تا فاصله ای طولانی برای تشکیل دولت جدید به وجود آید تا از این طریق ابتدا کشور را دچار بحران و مسائل داخلی کنند و ثانیاً اگر توانستند افراد مورد نظر خود را بر کرسی ریاست بنشانند.
طزری گفت: امروز عده ای به ظاهر خودی اما نفوذی در حال تبلیغ این مطلب هستند که چون اوضاع اقتصادی خوب نیست دولت استعفاء دهد و اینان اول می خواهند از بار مسئولیت فرار کنند چرا که شش سال از برنامه‌های دولت دست آنان بوده است و می خواهند خود را از دولت جدا کنند و این گونه به مردم تلقین کنند که در مشکلات به وجود آمده هیچ نقشی نداشته اند و ثانیاٌ کشور را دچار بحران سیاسی نموده تا از این طریق بتوانند از حضور معنوی کشور در منطقه بکاهند تا بال خارجی آنان در منطقه هرچه می خواهند انجام دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت