چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

اصناف رسانه؛

لزوم ساماندهی آرایشگاههای مردانه در تهران

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران گفت؛ برای ساماندهی واحدهای صنفی، باید همه دستگاهها و سازمانها با یکدیگر متحد شوند، آنوقت است که می توانیم به قانونمند شدن امیدوار شویم.

لزوم ساماندهی آرایشگاههای مردانه در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه با بیان اینکه تعداد واحدهای بدون پروانه از واحدهای باپروانه بسیار بیشتر است گفت: ماده ۱۸۶ مالیات های مستقیم با ایجاد شرایط ناهموار موجب شده تا موانعی در صدور پروانه کسب ایجاد شود.

عباس گلشنی ندامانی رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه با اشاره به برخی از مشکلات اتحادیه بیان داشت: مهمترین مشکل در حال حاضر اجرای ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی برای تمدید و یا صدور پروانه کسب است، این ماده با ایجاد شرایط ناهموار موجب شده تا موانعی در صدور پروانه ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه در ادامه افزود: بازرسان اتحادیه با زحمات زیاد واحدهای بدون پروانه را شناسایی کرده و افراد را به قانونمند شدن متقاعد می کنند، این افراد مدارک خود را به اتحادیه ارسال می کنند و اتحادیه نیز برای سازمان می فرستد و سازمان با بندهایی که در ماده ۱۸۶ لحاظ نموده ، اجازه صدور پروانه را صادر نمی کند ، همین موضوع باعث فعالیت واحدهای بدون پروانه و دلسرد شدن بازرسان اتحادیه می گردد.

وی ادامه داد: این تلاش های شبانه روزی به دلایل فوق بی حاصل باقی می ماند، برای سامان دهی ، باید همه دستگاهها و سازمانها با یکدیگر متحد شوند، آنوقت است که می توانیم به قانونمند شدن امیدوار شویم.

گفتگو با دو تن از پیشکسوتان اتحادیه آرایشگران مردانه

مسعود مشفقی متولد ۱۳۴۷ و از ۹ سالگی در صنف آرایشگری به جهت علاقه بسیار ، نزد یکی از بستگان ، فعالیت خود را آغاز نموده است، وی تا به امروز مدت ۴۱ سال است که در این شغل با علاقمندی فراوان مشغول است.

مشفقی از فعالیت خود چنین می گوید: با علاقه زیادی که به آرایشگری داشتم از ۹ سالگی در مغازه دایی خود شروع به فعالیت کردم، به مدت ۱۵ سال شاگردی کرده و تبحر کامل پیدا نمودم تا اینکه سال ۱۳۶۹ برای اخذ کارت مباشرت امتحان داده و سال ۱۳۷۴ واحد صنفی مستقلی در خیابان تهران نو خیابان وحیدیه خریداری کرده و پروانه کسب دریافت کردم. به دلیل علاقه مندی فراوان، از همان ابتدا در کار خود خلاقیت های فراوان داشتم، به گونه ای که مدل های مختلف و ابتکاراتی از جمله اضافه نمودن مو(اکستنشن) را از سال های بسیار دور برای مشتریان انجام می دادم.

توصیه شما به جوانانی که تمایل دارند در این صنف فعالیت کنند چیست؟

این شغل برای جوانان بسیار خوب است اما امروزه به جهت حذف حدودصنفی، در هر کوچه و خیابان تعداد زیادی واحد صنفی آرایشگری وجود دارد، کشش هر منطقه به میزان جمعیت آن است ، حال آنکه تعداد واحدهای این شغل از تعداد نیاز آن منطقه بیشتر است، برداشتن حدود صنفی نه تنها مشکلات اشتغالزایی را کم نکرده بلکه واحدهای قدیمی حتی مخارج زندگی فعلی خود را نیز نمی توانند بدست بیاورند. این نشان می دهد ، دولت باید تدبیر دیگری نماید تا رفع بیکاری شود، حذف حدود صنفی ، خود ایجاد بیکاری کرده است.

نسبت درآمد امروز با گذشته چگونه است؟

متاسفانه از سال ۱۳۹۶ نرخ آرایشگری تغییر نکرده حال آنکه مواد اولیه مورد استفاده در این صنف بسیار گران شده است، بنابراین هزینه ها با درآمدها برابری ندارد و موجب زیان های زیاد در این شغل شده که تنها اجاره مغازه، مزد کارگر و مواد اولیه از درآمد حاصل می شود، در صورتیکه کاسب ممر زندگی خود را باید با این شرایط حاصل کند.

چه فعالیت هایی در اتحادیه داشته اید؟

سالهاست که افتخار دارم تا بازرس افتخاری اتحادیه باشم، قریب به ۳۵ بازرس افتخاری داریم که بدون حقوق و مزایا به این فعالیت با جان و دل مشغول هستند و به نوعی به اتحادیه که خانه خودشان است خدمت می کنند، همچنین خوشحال هستم که توانسته ایم بازرسان را بیمه حوادث نماییم تا به نوعی باعث دلگرمی و امنیتشان را تضمین نماییم.

حمید رضا شیرمحمدی متولد ۱۳۵۲ ، ۳۲ سال است که از طریق گذراندن دوره طرح کاد در آموزش و پرورش (دوره دبیرستان) با این شغل آشنا و با علاقمندی که داشته ، فعالیت خود را آغاز نموده است.

مختصری از فعالیت های اولیه خود در این صنف بفرمایید.

پس از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک طرح کاد و آموزش لازم در این صنف بر آن شدم تا به طور حرفه ای این شغل را انتخاب و برای درآمد زندگی خود در آن فعالیت نمایم لذا پس از ۹ سال فعالیت در مغازه های مختلف و کسب تجربه های فراوان زیر نظر اساتید محترم ، در سال ۱۳۷۴ واحد صنفی مستقلی را در محله شمیران نو تهیه و با اخذ پروانه کسب، شروع به فعالیت مستقل نمودم.

چه فعالیت هایی در اتحادیه داشته اید؟

یک دوره دو ساله و نیمه در هیات مدیره اتحادیه فعالیت داشتم و اکنون جزء اعضای علی البدل اتحادیه می باشم، همچنین مدیر روابط عمومی اتحادیه هستم و عضو فعال کمیسیون فنی اتحادیه در حال خدمت گذاری می باشم. این کمیسیون تمامی افرادی که وارد صنف آرایشگری می شوند را مورد ارزیابی قرار می دهد تا ضمن داشتن مدرک دارای مهارت لازم برای راه اندازی یک واحد صنفی داشته باشند، تنها با گذراندن یک دوره سه ماهه در یک آموزشگاه نمی توان آن فرد را آرایشگر خطاب کرد، بلکه پس از احراز صلاحیت فنی می تواند پروانه اخذ کند در غیر این صو.رت به کمیسیون آموزش معرفی می گردد.

یک آرایشگر خبره چه امتیازاتی دارد؟

یک آرایشگر برای کسب تجربه، حداقل چهار سال باید در کنار افرادی کار کند که تجربه و مهارت لازم را داشته باشند، دانستن اینکه چه مدل مویی با چه فیزیک و یا صورت فرد مناسب است از جمله مواردی می باشد که آرایشگر خبره را از بی تجربه، جدا می کند. آرایشگری یک هنر است پس نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد و این در سایه علاقه ، پشتکار و تجربه به دست می آید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت