چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

به منظور حفظ سلامت شهروندان؛

زنده گیری حیوانات بی سرپرست در پردیس

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس از آغاز طرح زنده گیری حیوانات بی سرپرست در پردیس با پیگیری دو هدف حفظ سلامت «شهروندان» و عدم آزار «سگ ها» خبر داد.

زنده گیری حیوانات بی سرپرست در پردیس

به گزارش تهران رسانه ؛ به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، سیدعلی موسوی جوردی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سگ بعنوان مظهر وفاداری، طی قرون و هزاره های گذشته همواره یاریگر انسان و همراه او در امور مختلف بود.

وی ادامه داد: امروز نیز از سگ های تربیت شده در بسیاری از موارد از جمله زنده یابی انسان ها محبوس در زیر آوار درپی حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله، کمک به پلیس برای کشف محموله های مواد مخدر، امور دامداری و ... استفاده می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اما به هر روی، همزیستی انسان با انواع حیوانات از جمله سگ ها، خالی از ایراد نیست و گاهی بیماری های مشترک میان انسان و حیوان می تواند مشکلاتی را برای سلامت افراد ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس بیان داشت: از این رو، مجموعه شورای اسلامی شهر پردیس با بهره گیری از نظر کارشناسان زبده در این حوزه، نسبت به برنامه ریزی های مدون برای تحقق دو هدف اصلی حفظ سلامت شهروندان از طرفی و عدم آزار سگ های بی سرپرست از سویی دیگر اقدام کرد.

موسوی جوردی تصریح کرد: از جمله برنامه های مذکور، احداث مرکز نگهداری و درمان سگ های بی سرپرست در حومه شهر و اجرای طرح زنده گیری با توان روزانه ۲۵ قلاده بود که این مهم پس از فراهم سازی امکانات و مقدمات لازم نظیر تخصیص اعتبارات کافی، اختصاص زمینی به مساحت یک هزار مترمربع، عقد قرارداد با دو گروه مختصص، حضور سه دامپزشک و ... از روز گذشته کلید خورد.

به گفته وی، در فرایند زنده گیری سگ های بی سرپرست مراحلی شامل زنده گیری، واکسیناسیون، عقیم سازی، انگل کشی، رفع بیماری های احتمالی، نگهداری بعنوان دوره نقاهت پس از درمان و رهاسازی در بالاترین کیفیت استانداردهای جهانی و طبق بخشنامه های ابلاغی از سوی نهادهای بالادستی بدون کوچکتری آسیبی به حیوانات صورت می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: رهاسازی بعنوان آخرین مرحله از این سیر تکاملی درمان و بر اساس ارزیابی های دامپزشکان حاضر در مرکز انجام و سگ های کاملا عاری از بیماری و خطر برای شهروندان به محل قبلی زندگی خود بازگشته و حیوانات خطرساز در اماکنی دور از مناطق مسکونی نگهداری می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس ادامه داد: همچنین سگ هایی که دوره های درمانی مذکور را در مرکز نگهداری شهرداری پردیس سپری کرده و رها می شوند، از طریق نصب قلاده دارای شناسه درمان بوده و از سایر همنوعانشان متمایزند.

موسوی جوردی در پایان خاطرنشان کرد: طرح زنده گیری سگ های بی سرپرست هرگز به معنای حذف این موجود و یا تغییر محل زندگی و قلمرو آنها نیست، چراکه این آفریده های الهی نیز حق زندگی داشته و شهروندان توجه داشته باشند که سگ های دارای قلاده مخصوص مرکز زنده گیری و درمان شهرداری پردیس، کاملا سالم و بی آزارند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت