چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

ورامین رسانه؛

اجرای مدیریت چرا برای 190هزار هکتار از مراتع ورامین

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک گفت: همزمان با آغازفصل چرای بهاره و کوچ عشایر، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح 190هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان ورامین به مرحله اجرا در آمده است.

اجرای مدیریت چرا برای 190هزار هکتار از مراتع ورامین

به گزارش تهران رسانه ؛ اصغر سپه وند با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید افزود: این پروژه با هدف حفظ و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب و ارتقاء اکوسیستم عرصه های طبیعی اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در مدیریت چرا اکیپ های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر شده و علاوه برکنترل پروانه چرای بهره برداران، از ورود زود هنگام دام به این مراتع جلوگیری به عمل می آورند.

سپه وند خاطر نشان کرد: مراتع قشلاقی ورامین هر ساله و در هر یک از دو فصل بهار و پاییز میزبان حدود 32 هزار واحد دامی می باشد.

این مقام مسئول در ادامه از آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همزمان با تعطیلات نوروز در امر پیشگیری و مقابله با هرگونه سوء استفاده های احتمالی از عرصه های ملی خبر داد و تاکید کرد: اکیپ های گشت و راقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

وي يادآور شد: شماره تلفن 1504 يگان حفاظت منابع طبيعي به صورت شبانه روزي آماده دريافلت گزارش هاي مردمي درباره هرگونه تخلف و تصرف به عرصه هاي منابع طبيعي مي باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت