نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

آقایی خبر داد؛

طرح جامع كنترل سيل حوزه های آبخيز شهری تهران

تهران رسانه | طرح جامع كنترل سيل حوزه های آبخيز شهری تهران تهيه و به فرمانداری تهران ارائه شده است.

طرح جامع كنترل سيل حوزه های آبخيز شهری تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران گفت: عمليات آبخيزداري كه در حوزه هاي آبخيز شمال غرب پايتخت به مرحله اجرا درآمد، موجب كنترل، مديريت و نفوذ 15 هزار مترمكعب از روان آب هاي ناشي از بارندگي هاي اخير شد.

رضا آقایی با بیان اینكه اين اقدامات در سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي به مرحله اجرا درآمده است افزود: اين اقدامات شامل بهسازي 15 سازه سنگي- ملاتي و 27 سازه سنگي- گابيوني به حجم عمليات 3 هزار مترمكعب بوده كه در زير حوزه هاي آبخيز كشار و امامزاده داود از حوزه آبخيز كن و حوزه آبخيز ورديج- واريش اجرايي شده است.

وي با اشاره به اينكه بارش هاي اخير در زير حوزه آبخيز امامزاده داود به شكل برف بوده است اظهار داشت: عملكرد سازه هاي آبخيزداري احداث شده علاوه بر كنترل روان آب هاي سطحي، اثر بخشي خود را به صورت كنترل بهمن نيز در اين منطقه نشان داد.

آقائي ادامه داد:‌ عمليات آبخيزداري در قالب احداث يك سازه بزرگ سنگي- ملاتي در بالا دست روستاي واريش در دستور كار مي باشد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تصريح كرد: با توجه به اهميت اجراي پروژه هاي آبخيزداري در كنترل سيل و كاهش آسيب ها و تخريب هاي ناشي از آن، طرح جامع كنترل سيل حوزه هاي آبخيز شهري تهران تهيه و به فرمانداري تهران ارائه شده است كه اميدواريم مسئولان و دست اندركاران هرچه سريعتر اعتبارات مورد نياز اين طرح جامع را تأمين تا شاهد تداوم اجراي اين پروژه ها در سطح حوزه هاي آبخيز شهري تهران باشيم.

وي همكاري تمامي دستگاه ها به وي‍ژه اداره كل محيط زيست استان تهران در انجام عمليات آبخيزداري در حوزه هاي آبخيز شرق تهران را مورد تأكيد قرار داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت