چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

ورامین رسانه؛

لزوم توجه به اکوسیستم های طبیعی در ورامین

تهران رسانه | شهرستان ورامین به لحاظ داشتن اکوسیستم های طبیعی می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان تهران مد نظر قرار گیرد.

لزوم توجه به اکوسیستم های طبیعی در ورامین

به گزارش تهران رسانه ؛ امام جمعه موقت شهرستان ورامین در جریان بازدید از طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گفت: ورامین یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای طرح های بیابان زدایی به شمار می آید.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی، این اقدامات را زیر بنایی و تاثیرگذار در رونق تولید و جهش تولید دانست و اظهار داشت: با حفظ و توسعه منابع طبیعی بستر مناسب برای تولید و اشتغال فراهم می شود که از این رو لازم است حفاظت و گسترش فعالیت های منابع طبیعی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ها و پروژه های منابع طبیعی در جلوگیری از بیابان زدایی و کنترل ریزگردها و همچنین بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیارمهمی داشته است.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین تاکیدکرد: این شهرستان به لحاظ داشتن اکوسیستم های طبیعی می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان تهران مد نظر قرار گیرد.

در حاشیه این بازدید سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: با توجه به بیابانی بودن این شهرستان، طی سال های اخیر حدود 11هزار هکتار عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن های روان در منطقه ابردژ ورامین به مرحله اجرا درآمده است.

اصغر سپه وند افزود: در دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، 1550 هکتار از مراتع سیاهکوه این شهرستان زیر پوشش پروژه ذخیره نزولات آسمانی با احداث هلالی های آبگیر و بذرکاری از گونه درمنه دشتی قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های ورامین و قرچک نقش مشارکت مردمی را در توسعه پایدار و موفقیت طرح های منابع طبیعی مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است در این بازدید یکروزه که با هدف آشنایی با طرح های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و اثر بخشی این گونه فعالیت ها در زمینه های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت، از طرح های بیابان زدایی و جنگل های دست کاشت تاغ در منطقه ابردژ، مرتعداری 12 امام و مکرش، آبخیزداری و تالاب بند علی خان بازدید به عمل آمد.

شهرستان ورامین دارای 220 هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان حدود190هزار هکتار مراتع و حدود 30هزار هکتار اراضی بیابانی است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت