نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

ترکی خبر داد؛

حمایت ویژه از اجرای طرح کاداستر در استان تهران

تهران رسانه | طرح کاداستر باتوجه به پیش بینی بودجه کافی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید با سرعت بیشتری در استان تهران اجرا شود.

حمایت ویژه از اجرای طرح کاداستر در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اقدامات آبخیزداری تاثیرمثبتی درکنترل سیلاب وکاهش خسارات داشته است.

نعمت اله ترکی در بازدید از پروژه های آبخیزداری شهرستان فیروزکوه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده افزود: پروژه های آبخیزداری به عنوان اقدامات پیشگیرانه ضمن کنترل بارش های یکباره و رگباری، موجب جلوگیری از خسارات احتمالی شده است.

وی عملیات آبخیزداری و آبخوانداری را راهکاری علمی و اساسی برای برون رفت ازب حران کم آبی دانست و اظهار داشت: در سال های اخیر به دنبال خشکسالی های پیاپی و تغییر در نوع و توالی بارش ها، شاهدکاهش آب های زیرزمینی و وقوع سیلاب های مخرب در مناطق سیل خیز بوده ایم که نقش آبخیزداری در مقابله با کم آبی و تقویت سفره های آب زيرزمینی و کنترل سیلاب بی بدیل بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکیدکرد: از آنجایی که اجرای پروژه های آبخیزداری در حفاظت آب و خاک، هدایت آب های سطحی به سفره های زیرزمینی و کنترل سیلاب از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری با در نظرگرفتن اولویت بندی در مناطق حساس و بحرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را نیز بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: به منظور تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات مرتبط، طرح کاداستر باید با سرعت بیشتری در استان تهران اجرا شود.

این مقام مسئول یادآور شد: اعتبارکافی برای اجرای طرح کاداستر پیش بینی شده است و از اجرای پروژه های آبخیزداری حمایت های لازم را خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز در این بازدید اذعان داشت: با اقدامات خوب و موثری که در حوزه های آبخیز شهرستان فیروزکوه و دیگر حوزه های آبخیز استان تهران انجام شده است، این اقدامات توانسته تهدید سیلاب ها را به فرصت تبدیل کند.

احمد طاهری در ادامه افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر و ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات درخور توجهی در سطح حوزه های آبخیز استان تهران انجام شده است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خاطر نشان کرد: این اقدامات شامل عملیات مکانیکی(ساز ه ای)، بیومکانیکی و بیولوژیکی بوده که در پی بارش های صورت گرفته دو سال اخیر، این اقدامات اثر بخشی مثبت خود را به خوبی نشان داده اند.

طاهری با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کنترل سیل، رسوب و کاهش فرسایش خاک، موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می شود، بر تداوم اجرای این گونه پروژ ه ها تاکید کرد.گفتنی است در این بازدید که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه بازدید کنندگان را همراهی می کرد، بخاطر سطح بالای اجرای پروژه های آبخیزداری در این شهرستان و صعب العبور بودن برخی حوز ه های آبخیز، این بازدید ساعت ها به طول انجامید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت