نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

چهارشنبه 1403/02/26

طاهری خبر داد؛

اولویت های سال جدید منابع طبیعی در استان تهران

تهران رسانه | حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه‌های آبخیزداری سه اولویت مهم مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری است.

اولویت های سال جدید منابع طبیعی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از صدور سند تک برگ کاداستری برای۲۲هزار هکتار از پارک‌های جنگلی تهران خبر داد.

احمد طاهری در جلسه شورای معاونین این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سال جاری در دستورکار این اداره کل قرار گرفته، اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای ۲۲ هزار هکتار پارک‌های جنگلی تهران است.

طاهری افزود: پس از صدور اسناد تک برگ برای پارک‌های جنگلی تهران، مدیریت بهره وری این پارک‌ها بر اساس کتابچه طرح وماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به شهرداری محول خواهد شد.

وی بیان داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه‌های آبخیزداری سه اولویت مهم مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها در قالب فعالیت‌های ۹ گانه اشاره کرد و اظهار داشت: این فعالیت‌های ۹ گانه نیز در دستور کار قرارگرفته و این اداره کل بر اجرایی شدن آنها اهتمام جدی دارد.

طاهری درباره اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی دو سال گذشته و با فرصتی که فراهم شد، اقدامات خوب و مؤثری در حوزه‌های آبخیز استان تهران انجام شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به کارکردهای مهم عملیات آبخیزداری در کنترل سیل و رسوب و همچنین تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، این اقدامات در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

وی گیاهان دارویی را مصداق جهش تولید دانست و خاطر نشان کرد: مراتع باید در قالب طرح و با رویکرد اقتصادی و با تاکید بر گیاهان دارویی مدیریت شوند و این موضوع زمینه جهش تولید در حوزه گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر نقش توسعه دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری در گردش اطلاعات و نامه‌های اداری و جلوگیری از هرگونه آسیب و خطای احتمالی تاکید کرد.

شایان ذکر است چندی پیش فعالیت‌های جهشی ۹ گانه منابع طبیعی رونمایی شد که این فعالیت‌ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقا پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت