چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

اصناف رسانه؛

صنف آجیل و خشکبار به مرز ورشکستگی رسید

تهران رسانه | صنف آجیل و خشکبار دو سال متوالی است که با مشکلاتی روبه‌رو شده و به مرز ورشکستگی رسیده است.

صنف آجیل و خشکبار به مرز ورشکستگی رسید

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران در توصیف وضعیت صنف متبوع خود در چند سال اخیر گفت: سال گذشته با هشتگ نه به آجیل، فروش عید را از دست دادیم و امسال با کرونا. اتفاقات پیش آمده باعث شده تا صنف آجیل و خشکبار به مرز ورشکستگی برسد.

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران با تاکید بر کیفیت بالای خرما در ایران اظهار داشت: کشور ایران دومین صادر کننده خرما در جهان است که به لحاظ کیفیت در رتبه اول میان تمام کشورهای دنیا قرار دارد؛ اما شیوع کرونا متاسفانه بر همه موضوعات تاثیر منفی گذاشته است. صادرات خرما نیز از این مشکل مبرا نبوده و بسیار کمتر از سال‌های گذشته شده است. این روال تا زمانیکه بار دیگر به شرایط گذشته برگردیم، ادامه خواهد داشت.

احمدی در ادامه با اشاره به درخواست وام ۲۰۰ میلیون تومانی توسط اعضای این صنف گفت: اختصاص وام ۱۲ میلیون تومانی به رفع مشکل صنف آجیل و خشکبار کمکی نمی کند. با همان درصد سود اما مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند کمی از مشکلات را تا حدی قابل تحمل کند. بانک مرکزی و دولت توجه داشته باشند، صنف آجیل و خشکبار دو سال متوالی است که با مشکلاتی روبه‌رو شده که به مرز ورشکستگی رسیده است. سال ۱۳۹۷ با هشتگ نه به آجیل، مواجه شدیم. متاسفانه گاهی دخالت‌ها و بی مدیریتی‌ها می‌تواند منجر به انفجار اقتصادی یک صنف شود.

او اضافه کرد: با این رخداد آجیل‌ها یک به یک نابود شدند و سرمایه آجیل‌فروش از بین رفت. سال ۱۳۹۸ هم با بروز کرونا و هزاران مشکل دیگر، تمامی صنوف به تعطیلی کشیده شد. متاسفانه این مساله زمانی رخ داد که فصل خرید آجیل بود. فروش آجیل به هنگام اعیاد نوروز است و صنوف آجیل‌فروش یک سال را به انتظار این روزها می‌نشینند اما به یکباره کرونا باعث شد مغازه‌هایشان بسته شود.

احمدی ضمن تاکید بر تمام تلاش‌هایی که هیات رئیسه اتاق اصناف تهران جهت رفع مشکلات مالیاتی اصناف انجام دادند، اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی می‌داند که این صنف درآمدی نداشته است پس نمی‌تواند مالیات بپردازد؛ چرا که مالیات از درآمدباید اخذ شود. دو سال متوالی ورشکستگی اقتصادی برای هر صنف کفایت می‌کند تا به سختی بتواند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین این صنف توان پرداخت مالیات را ندارد. لازم است دولت و سازمان امور مالیاتی صنف آجیل و خشکبار را در زمره بخشش مالیاتی قرار دهند.

وی در رابطه با مالیات بر ارزش‌افزوده بیان داشت: طبق ماده یک قانون مالیات‌های ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی فرآوری نشده از پرداخت مالیات معاف هستند. بنابراین از ۱۳۰۰ عضو فعال این صنف، ۱۵۰ تا ۲۰۰ عضو بنکداری داریم که شامل مودیان مالیاتی شده‌اند و خام فروش نیستند. متاسفانه بسیاری از افراد در حوزه خشکبار فعال هستند که با وانت در نیمه‌های شب مشغول تخلیه بارهای آجیل و خشکبار هستند. سود اصلی را آنها می‌برند بدون پرداخت کوچکترین مالیات بر ارزش‌افزوده. مردم از افرادی که مالیات بر ارزش‌افزوده می‌گیرند جنس نمی‌خرند و همین عامل منجر به زیان‌های بسیار بر اعضای این صنف شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت