چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

امام جمعه آبسرد؛

در مقابل دشمنان انسجام و وحدت داشته باشیم

امام جمعه آبسرد گفت: ضرورت مهم امروز انسجام و وحدت در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است.

در مقابل دشمنان انسجام و وحدت داشته باشیم

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت الاسلام سید احمد میرشریفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر آبسرد طی سخنانی اظهار داشت: اعجاز کلام رسول اکرم که می فرمایند؛ به واسطه شهادت حسین یک شوری در دل های مومنین ایجاد می شود که هرگز به سوی سردی نخواهد رفت لذا حضور عزاداران در مراسم های باشکوه عزاداری قطعا بی مزد نخواهد بود.

میرشریفی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه امروز مهم است آثار و برکات شخصی امام حسین (ع) است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد افزود: آثار و برکات شخصیتی و اجتماعی امام حسین (ع) باید بررسی شود که روایت داریم کسی که وارد جلسات سید الشهدا شود و به عزاداری بپردازد گناهانش آمرزیده خواهند شد.

وی اثر دوم عزاداری سیدالشهدا بر تک تک افراد را ثواب فراوانی دانست که شامل انها خواهد شد و گفت: ثوابی که در آن نهفته است و در روایات آمده است که اگر کسی برای امام حسین (ع) عزاداری کند ثواب حج عمره برایش نوشته خواهد شد و برکت دیگر ان حسن عاقبت است کسی که در این مجالس حاضر می شود دست عنایت امام بر آن فرد قرار می گیرد و لذا بر همه ما واجب است که بقیه را برای حضور تشویق و ترغیب کنیم.

خطیب جمعه آبسرد بیان داشت: از آثار دیگر فردی استجابت دعا است و همانطور دیده ام افراد زیادی هستند که در همین متوسل شدن ها حاجت روا شده اند و به برکت این مجالس نتیجه دلخواه را به دست آورده اند و برکات اجتماعی این عزای حسینی همین پوشیدن لباس های مشکی و سخنرانی و موعظه و حضور در این مجالس است که به واسطه حضور قدم برای این حفظ این برکات بر می داریم و امروز به عنوان اشاعه تشیع و اسلام است.

میرشریفی گفت: تمام صفاتی که در کربلا و وجود داشت باید الگو سازی شوند و ضرورت امروز انسجام است و اگر دنبال ابادانی هستیم ضرورت امروز همدلی و همبستگی است چه در نگاه پایین شهری و شهرستانی چه در نگاه کشوری و جهانی شدن ملت های اسلامی و وحدت میان مسلمانان است و این حقیقت غیر قابل کتمان است و امروز باید در مقابل دشمنان خارجی و داخلی وحدت و همدلی و رفاقت داشته باشیم چرا که در صورت عدم وحدت ما دشمنان واحد می شوند.

امام جمعه آبسرد بیان داشت: آمریکا در قبال کشورهای عربی خلیج فارس ۲ منظور دارد که یکی شامل مبارزه با نفوذ ایران و دوم افزایش خرید تسلیحات از آمریکا است و این ۲ مطالبه مهم برای آمریکا محسوب می شود که تلاش دارند در این کشورها حضور دارند و ایران هراسی یکی از سیاست های کثیف این کشور است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت