چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

ری رسانه؛

گردشگری در شهر ری رونق می گیرد

تهران رسانه | اجرای پروژه‌های عمرانی، تاریخی و گردشگری در شهر ری می تواند تاثیرات مثبتی در جذب گردشگر، رونق اقتصادی و ارتقاء کیفی زندگی شهروندان داشته باشد.

گردشگری در شهر ری رونق می گیرد

به گزارش تهران رسانه ؛ شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری گفت: طرح اجرایی پروژه‌های عمرانی این منطقه شامل زون(قسمت) تاریخی و گردشگری عملیاتی می شود و تاثیرات مثبتی در جذب گردشگر، رونق اقتصادی و ارتقاء کیفی زندگی شهروندان دارد.

فرهاد افشار روز دوشنبه در جلسه ای که با حضور معاونان و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد، افزود: ساماندهی اطراف این محوطه ها می تواند در توسعه گردشگری این منطقه کمک کند.

وی اظهار داشت: طرح آرام سازی محیطی و تبدیل خیابان مدرس در ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به پیاده راه، احداث بوستان در محوطه تاریخی چشمه علی و میدانگاه و گشت گاه در اطراف حرم از جمله پروژه هایی است که طرح آن اجرایی خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح اولیه و نقشه برداری بهسازی و احیاء محدوده تپه تاریخی چشمه علی، در چند فاز طراحی و با هدف ایجاد فضای مناسب گردشگری با احداث بوستان و فضاهای سبز شهری در مساحتی به وسعت ۴/۳ هکتار با همکاری سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران آماده شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران ادامه داد: مسیرهای سواره و پیاده رو برای بازدید از آثار تاریخی پیرامون تپه تاریخی چشمه علی، ایجاد مربع گردشگری احداث مجتمع های فرهنگی، حفظ و تقویت آرامستان های خانوادگی و احداث بوستان از جمله مواردی است که در طرح موضعی احیا و بهسازی تپه تاریخی چشمه علی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه با توجه به دارا بودن پتانسیل بالقوه برای تبدیل شدن به جاذبه اجتماعی و جذب شهروندان و موقعیت خاص این معبر از نظر دسترسی سنتی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بازار ری، دسترسی مناسب به معابر اصلی شهید رجایی و کمیل و میادین حرم و ساعی اجرایی خواهد شد.
افشار یادآور شد: همچنین طرح ایجاد تفرجگاه در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مساحت ۹ هزار مترمربع از دیگر طرحهای اجرایی در راستای توسعه گردشگری و مذهبی ری اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به حفظ رویه مطلوب خدمت رسانی و رفع چالش های موجود در شرایط شیوع ویروس کرونا، بر اهمیت اجرای پروژه های عمرانی تا پایان سال جاری، آمادگی برای مدیریت بارش های سنگین فصلی، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی، توسعه تکنولوژی در برنامه ها و استفاده از ابزارهای تکنولوژی در کنترل پروژه های عمرانی به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان تاکید کرد.
در پایان این جلسه طی احکامی از سوی شهردار منطقه، سرپرست سه اداره روابط عمومی، آموزش و املاک این منطقه منصوب شدند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت