جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

درستی اظهار نمود؛

اصناف باید همانند بانک ها باز باشند

تهران رسانه | اصناف نیز مانند بانک ها باید همیشه فعال باشد تا بتوانند با کسب درآمد مانع از برگشت چک های خود شوند و اعتبار آنها زیر سوال نرود.

اصناف باید همانند بانک ها باز باشند

به گزارش تهران رسانه ؛ عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن اصناف در مرز ورشکستی به عنوان نماینده اصناف در امور مالیاتی کشور از نمایندگان مجلس تقاضا دارم در بودجه سال ١٤٠٠ ردیف بودجه مالیاتی اصناف حذف شود.

ابراهیم درستی افزود: افرادی که اظهار نامه مالیاتی سال ٩٨ را ارائه داده اند تاکنون مالیات قطعی برای آنها اعلام نشده است که براساس نظر مدیرکل امور مالیاتی میزان آن به زودی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از محل درآمد بودجه سالانه کشور از طریق اخذ مالیات از سوی اصناف تامین می شود، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون فعالان اصناف بسیار متضرر شده و در وضعیت اسفبار قرار گرفته اند با توجه با اینکه فعلان اصناف مالیات خود را یکسال با تاخیر باید بپردازند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت مَی خواهیم با حذف مالیات اصناف در سال گذشته به آنان کمک کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران گفت: از مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط با اصناف نیز تقاضا دارم محاسبات امسال اصناف را با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع کرونا ایجاد شده در نظر بگیرند.
درستی تصریح کرد: همانطور که قبل از شیوع کرونا امور مالیاتی در درآمد اصناف سهیم بود حالا آنها نیز در این شرایط به کمک اصناف بیایند و مالیات را از فروشگاه های زنجیره ای که در این ایام فروش خوبی داشته اند و افرادی که پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی ندارند و به شیوه های مختلف از پرداخت دیون خود فرار مَی کنند اخذ کنند.

وی تصریح کرد: اصناف یکسال است که در تعطیلی و رکود، بدون درآمد بسر می برند آیا کارمندان دستگاه های دولتی حاضرند حتی از اضافه کاری خود بگذرند؟ درصورتیکه اصناف برای سلامت مردم در اجرای محدودیت ها همراهی کامل داشته اند.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران یکی دیگر از مشکلات این صنف را بایکوت شدن کالاها در گمرک ها عنوان کرد.

درستی ضمن قدردانی از بازدید میدانی وزیر صمت از برخی از گمرک ها بیان کرد: مسئولان گمرک ها با تسریع در آزاد کردن کالاهای دپو شده در انبارها به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی از متولیان بانک مرکزی نیز خواست با اختصاص ارز برای تامین مواد اولیه به تولید کنندگان کمک کنند.

درستی با بیان اینکه با تعطیلی اصناف مخالف هستم، بیان کرد: اصناف نیز مانند بانک ها باید همیشه فعال باشد تا بتوانند با کسب درآمد مانع از برگشت چک های خود شوند و اعتبار آنها زیر سوال نرود.
به گفته وی سه میلیون واحد صنفی در کشور فعال است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت