طرح «هر روستا، یک بوم گردی» در استان تهران

تولید یک چهارم پسماند کشور در استان تهران

تجهیز۱۲۰۰ مدرسه در شهر و استان تهران

آزادی قدیمی ترین زندانی زن در استان تهران

شنبه 1404/08/10

حسین زندی خبر داد؛

اعتراض صنف حمل و نقل کالای شهری تهران به باربرگ

رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری تهران در نامه‎ای از وزیر دادگستری خواستار ورود به تخلفات شهرداری تهران در خصوص اعمال نفوذ و اخلال در امور صنفی این اتحادیه شد.

اعتراض صنف حمل و نقل کالای شهری تهران به باربرگ

به گزارش تهران رسانه ؛ به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، این در حالی است که اوضاع به طور کلی متشنج و وخیم بوده و با توجه به رکود اقتصادی، نبودن لاستیک و افزایش بی رویه لوازم یدکی در این صنف، شهرداری تهران نیز با اعمال نفوذ سعی در به هم زدن نظم و اخلال در امور صنفی را دارد.

شهرداری تهران طی نامه‎ مورخ ۲۵/۱/۹۵ به شماره ۶۵۵۱۴/۴۰ در خصوص اجرای مواد ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام نمود« کلیه ناوگان حمل و نقل ملزم به دریافت پروانه بهره برداری می‎باشند» و در این راستا اقدام به نصب تابلوهایی در سطح شهر نمود و براین اساس تردد خودروهای باری بدون اخذ پروانه بهره‎برداری ممنوع شد، همچنین اعلام شد که خودروهای دیزلی می بایست از طریق شهرداری سهمیه سوخت خود را دریافت نمایند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در این خصوص توضیح داد: این در حالی است که وضعیت کلی صنف به دلیل مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی لوازم یدکی و عدم تخصیص تهیه لاستیک این اتحادیه توسط سازمان صنعت تهران، خیلی بحرانی است و رکود کاری این ایام هم به آن اضافه شده؛ اما شهرداری تهران با اعمال نفوذ خود و اخلال در امور صنفی کل این وضعیت را تشدید و به بحرانی کردن اوضاع دامن زده است .

حسین زندی عنوان کرد: شهرداری با اعمال جبر می خواهد رانندگان را عضو سامانه‎ایی که با هدف کسب منافع مادی ایجاد شده به نام”باربرگ” نماید که این اقدام شهرداری به جهت اجبار در عضویت خودروهای باری در این سامانه مصداق رانت و تخلف آشکار می باشد.

وی تصریح کرد: این کار شبیه همان عملکرد پیک بادپا است که ضربه به اتحادیه پیک موتوری زد در حالی که خودمان در اتحادیه در حال ایجاد چنین سامانه ایی هستیم که مشتری بر اساس بارنامه و پرداخت الکترونیکی امکان رزرو و خرید خدمات را بر اساس تعرفه مصوب اتحادیه داشته باشد؛ ضمن اینکه بار او نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی افزود: عملاً این اقدام شهرداری تهران تداخل و هرج و مرج در امور حمل و نقل می باشد و با توجه به نابسامانی اوضاع اقتصادی رانندگان و شرایط اعتراض آمیز آنها؛ پیرو ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری که در آن تأکید بر واگذاری کلیه امور به بخش خصوصی را دارد و همچنین نامه معاون رئیس جمهور جناب آقای جهانگیری و دولت قبل که مکتوب فرمودند؛ امور اتحادیه ها صرفاً زیر نظر سازمان صنعت می باشد، اقدامات اخیر و اعمال جبر شهرداری به اعضای ما مغایر آرمان‎های نظام و دولت بوده و این دخالت شهرداری در امور اتحادیه‎هاست و عملاً نشانه گرفتن مسئولیت مراجع خصوصی و تداخل در نظام صنفی می باشد.

زندی در پایان گفت: متاسفانه سال‎هاست که با قطع سهمیه طرح ترافیک اتحادیه، روزانه جرائم سنگینی به اعضای اتحادیه تحمیل می‎گردد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ساخت مرکز معاینه فنی در شرق تهران

ساخت مرکز معاینه فنی در شرق تهران

تهران رسانه | مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از پایان فاز اول و آغاز فاز دوم عملیات عمرانی احداث مرکز مکانیزه معاینه فنی در منطقه ۱۴ تهران خبر داد.

زمین چمن اختصاصی بانوان در قلب تهران

زمین چمن اختصاصی بانوان در قلب تهران

تهران رسانه | زنان ورزشکار قلب تهران، صاحب نخستین زمین چمن مصنوعی اختصاصی شدند.

مجتمع قضایی خانواده شماره ۳ تهران

مجتمع قضایی خانواده شماره ۳ تهران

تهران رسانه | مجتمع قضایی شماره ۳ تهران در محل حکیمیه، بلوار شهید بابائیان، خیابان ۱۵ متری امام حسین (ع) واقع شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت