نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

کتاب رسانه؛

«کتاب تهران» منتشر شد

تهران رسانه | «کتاب تهران» که از سوی نشر روزنه منتشر شده، کلیاتی درباره‌ جغرافیا و اقلیم، پیشینه تاریخی، جامعه، ادیان و مذاهب، آموزش، میراث فرهنگی، گردشگری و مدیریت شهری را در خود جای داده است.

«کتاب تهران» منتشر شد

به گزارش تهران رسانه ؛ «کتاب تهران» نگاهی به پیشینه و سرمایه‌های فرهنگی- اجتماعی شهر تهران به قلم «حمیدرضا حسینی» به صورت مجازی رونمایی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، این آیین روز چهارشنبه(سوم دی ماه) ساعت ۱۶ به صورت آنلاین از شبکه شهر به نشانی shahragency.ir پخش می‌شود.

«حمیدرضا حسینی» نویسنده و پژوهشگر، «رضا شیرازیان» کارشناس نقشه‌های تاریخی و اطلاعات مکانی، «رضا دبیری‌نژاد» کارشناس موزه‌داری و «فرزانه ابراهیم‌زاده» پژوهشگر تاریخی در آیین رونمایی «کتاب تهران» حضور خواهند داشت.

«کتاب تهران» که از سوی نشر روزنه منتشر شده و دارای ۲۱۶ صفحه است، کلیاتی درباره‌ جغرافیا و اقلیم، پیشینه تاریخی، جامعه، ادیان و مذاهب، آموزش، میراث فرهنگی، گردشگری و مدیریت شهری را در خود جای داده است.

جغرافیا و اقلیم، تاریخ، جامعه، ادیان و مذاهب، آموزش، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، گردشگری و... از بخش‌های این کتاب است.

«حمیدرضا حسینی» نویسنده کتاب تهران در پشت جلد کتاب آورده است؛ «وقتی از تهران سخن می‌گوییم، این شهر را در قامت پایتخت ایران و یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به یاد می‌آوریم: شهری با برج‌های سر به آسمان ساییده، بزرگراه‌های درهم تنیده، مال‌های پر زرق و برق، بیمارستان‌های پیشرفته، گردش‌گاه‌های پرشمار و بسیار چیزهای دیگر که تهران را میان شهرهای ایران، شهر بیشترین‌ها و بهترین‌ها جلوه می‌دهد. اما فراتر از این‌ها، تهران شهری با تاریخی درخشان و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی پربها و کم‌مانند: تهران یا آغازگر بسیاری از جریان‌های علمی، فرهنگی و هنری یا نقطه عطف و اوج آن‌هاست؛ تهران، روایتگر فرازهای مهمی از تاریخ ایران و جهان، از جمله دو انقلاب بزرگ سده بیستم میلادی است؛ تهران دانشنامه معماری و شهرسازی معاصر ایران است؛ تهران میزبان مهربان اقوام، ادیان، فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون است؛ تهران زادگاه یا پرورشگاه بسیاری از مفاخر ایران است و در یک کلام تهران تبلور روح ایرانی در روزگار ماست.»




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت