نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

مینایی اظهار نمود؛

تولید بیش از ۶ تن پیله تر ابریشم در استان تهران

تهران رسانه | طی ۹ ماه گذشته در استان تهران، ۶ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید شد.

تولید بیش از ۶ تن پیله تر ابریشم در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طی ۹ ماه گذشته در استان ۶ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید شد.

احمد مینایی افزود: امسال طرح احیای پرورش کرم ابریشم در استان تهران اجرا شد و ۳۳ بهره برداری در سطح شهرستان های این استان اقدام به نوغانداری کردند.

وی یادآورشد: این تعداد نوغاندار ۲۵۱ جعبه تخم نوغان تهیه و پرورش دادند و به ازای هر جعبه ۲۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم برداشت کردند.

مینایی با بیان اینکه اجرای این طرح در سال آتی نیز اجرا خواهد شد اظهارداشت: برای متقاضیان واجد شرایط، نهال توت اصلاح شده و تخم نوغان از طریق مرکز توسعه نوغانداری کشور واگذار می شود.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: افراد متقاضی کاشت نهال توت در اسفند امسال برای پرورش کرم ابریشم و علاقه مندان به فعالیت در زمینه نوغانداری در فروردین سال آتی، می توانند برای کسب اطلاعات لازم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تابعه خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این متقاضیان می توانند طی ساعت اداری از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته با مدیریت امور طیور استان تهران با شماره ۸۱۱۲۲۸۳۶ تماس حاصل کنند.

مینایی خاطرنشان کرد: کرم ابریشم در سال های ۱۳۸۰ پرورش داده می‌شد اما به مرور به فراموشی سپرده شد اما از سال گذشته با حمایت مرکز نوغانداری وزارت فراخوان دادیم که ببینیم چه کسانی برگ توت دارند و می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از سال گذشته طرح تولید نوغان و پیله ابریشم با ۳۰۲ جعبه نوغان و فعالیت ۲۹ تولیدکننده آغاز شد.

وی اضافه کرد: امسال تعداد تولیدکننده افزایش یافت ولی متاسفانه جذب نوغان کمتر شد چون در جذب و تولید برگ توت مشکل داریم.

مینایی با بیان اینکه در گذشته درخت توت بیشتر کاشته می شد، به تلاش این سازمان برای استفاده از ظرفیت شهرداری تهران در جمع آوری و عرضه برگ درخت توت میان نوغانداران اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال قصد استفاده از امکانات کمیته امداد و بهزیستی را داریم، اعلام کرد: برای حمایت از مددجویان، حاضریم علاوه بر برگزاری دوره آموزشی، جعبه تخم نوغان را در اختیار آنان بگذاریم تا از ظرفیت استان استفاده کنیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت