رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

شنبه 1403/02/08

چراغعلی خبر داد؛

بازنگری در طرح هادی روستاهای استان تهران

تهران رسانه | باتوجه به اینکه ایجاد هر گونه تغییر در محدوده روستاها منوط به حفظ هویت آنها است، بازنگری در طرح هادی روستاهای استان تهران پیگیری و بازنگری می‌شود.

بازنگری در طرح هادی روستاهای استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه اینکه ایجاد هر گونه تغییر در محدوده روستاها منوط به حفظ هویت آنها است، گفت: بازنگری در طرح هادی روستاهای این استان پیگیری و بازنگری می‌شود.

عبدالرضا چراغعلی در نشست کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تهران با اشاره به بررسی روند طرح هادی روستای رضی آباد پایین واقع در شهرستان شهریار اظهارداشت: میان سازمان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اختلاف نظراتی به لحاظ نیاز طرح بازنگری روستا به اخذ مجوز تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح به لحاظ فنی مشکلی ندارد و از سوی دیگر دفاع از قوانین و مقررات از وظایف مسئولان است از اینرو تصمیم گرفته شد که ابتدا این موضوع با استاندار تهران و همکاران دفتر فنی مطرح و سپس نامه‌ای به وزیر کشور جهت تصمیم‌گیری نهایی ارسال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش محدوده روستای مهرآذین واقع در شهرستان ملارد افزود: محدوده روستای مهرآذین با روستای ویلادشت تداخلاتی داشت؛ بنابراین در راستای رفع این تداخل حدود ۳.۱ هکتار از روستای ویلادشت کسر و به روستای مهرآذین اضافه شده است.

چراغعلی با بیان اینکه شهرهای استان تهران بیش از این، کشش توسعه و گسترش را ندارند، گفت: بنابراین می توان با آبادانی و توسعه روستاها باری از دوش شهرستان ها برداشت.

وی با اشاره به درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم روستای رسالت اظهار داشت: درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم از ۱۲۰ درصد به ۱۸۰ درصد کاربری های مسکونی روستای رسالت منوط بر تامین پارکینگ است که با استناد بر صدور رای دادگاه و تاکید بر تامین پارکینگ، با درخواست افزایش تراکم فرمانداری موافقت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به پیشرفت طرح هادی روستای واصفجان گفت: وسعت روستای واصفجان واقع در شهرستان پردیس در راس طرح هادی روستاها ۳.۵ هکتار بوده است و در طرح پیشنهادی به علت رشد جمعیت به ۶.۵ هکتار رسیده و بناست آرامستانی که در نزدیکی این روستا قرار دارد به لحاظ دریافت خدمات از شهرداری و دهیاری در محدوده روستا به حساب آید.

چراغعلی با اشاره به اینکه علت کاهش محدوده در روستای چال طرح خان در شهرستان ری، حذف جاده میان روستایی است، افزود: به علاوه در ایجاد هرگونه تغییر در محدوده روستاها، هویت روستاها نیز حائز اهمیت است و در جلسات با محوریت امور مربوط به روستا در صورت امکان علاوه بر فرمانداران، شهرداران و دهیاران نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

تهران رسانه | در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران و دو تن از نامزدها در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت