چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

آشنایی با مغزی شیر آب و آموزش تعویض آن

تهران رسانه | با مطالعه این راهنما می توانید به راحتی مغزی شیر آب را تعویض نموده و به دلیل ناآشنا بودن با ساختار شیر هنگام تعویض، از ایجاد مشکل و اشتباه جلوگیری کنید.

آشنایی با مغزی شیر آب و آموزش تعویض آن

مغزی شیر آب چیست؟ آموزش تعویض آن

مغزی شیر آب؛ قطعه مکانیکی کوچکی است که به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی بهداشتی بر روی شیرآلات بسته می شود، در واقع جزو قطعات اصلی شیر بوده و عموماً در قسمت پشت فلکه شیر نصب می گردد. این وسیله از قسمتهایی نظیر حلزونی، مهره و درپوش، مهره نگهدارنده، دستگیره و واشر تخت فیبری یا پلاستیکی تشکیل می شود. جنس مغزی شیر آب به دلیل جلوگیری از تجمع رسوبات از آلیاژ تمام برنج به همراه سرب زیر 5/2 درصد می باشد. وظیفه ی این قطعه، آب بندی محل اتصال مغزی به بدنه شیر است و به همین دلیل جریان سیال مختلف به داخل شیر را می تواند کنترل کند و از اصراف، هدر رفتن و چکه کردن آب جلوگیری میکند.

نحوه ی تعویض مغزی شیر آب به چه صورت می باشد؟

امروزه از شیرهای اهرمی به طور گسترده استفاده می شود و قطعاً به همان میزان خرابی این شیرها با وجود دارا بودن کیفیت بالا بیشتر به چشم می آید. و در اکثر مواقع یکی از دلایل عمده خرابی شیرآلات بر میگردد به خرابی کاتریج و یا همان مغزی شیر آب، به همین دلیل اگر زمانی با مشکلاتی نظیر چکه کردن، سفت شدن و یا آب دادن شیر آب مواجه شدید بدانید که مغزی شیر شما یا فرسوده شده است و یا جرم گرفته است که باید اقدام به تعویض مغزی شیر آب کنید.

پخش عمده معزی شیر آب: قیمت مغزی شیر آب

به صورت کلی مراحل تعویض مغزی انواع شیرآلات به شرح زیر می باشد:
تعویض مغزی شیر آب

مرحله اول

در این مرحله باید اقدام به باز نمودن دسته یا اهرم شير آب نمود که به آن سرشیر نیز میگویند. برای این کار ابتدا درپوش پلاستیکی روی دسته شیر را بردارید. سپس، پیچ کوچکی که نگهدارنده ی دسته یا اهرم شیر است را باز کنید ( که نوعِ این پیچ، در انواع مختلف شیرآلات ممکن است کمی متفاوت باشد). بعد از باز کردن پیچ، می‌ توانید اهرم شیر یا دسته شیر را بردارید.

مرحله دوم

این مرحله شامل باز کردن یا درآوردن مغزی شير آب است. در شیرهای اهرمی یک حلقه یا پولک وجود دارد که مغزی شیر را نگه ‌داشته است. که برای درآوردن مغزی شیر باید با احتیاط حلقه یا پولک را باز کنید. و در شیرهای مخلوط و معمولی، باید با آچار مناسب مغزی شیر را باز کنید. بعد از باز کردن پیچ مغزی، حال می ‌توانید آن را خارج کنید.

مرحله سوم

در آخرین مرحله به بررسی مغزی شير آب و واشر آن میپردازیم. بدین صورت که بعد از باز کردن مغزی شیر، باید واشر و خود مغزی را بررسی نموده و چک کنید که آیا مغزی شیر سالم است یا خیر؟ چون ممکن است چکه کردن شیر فقط با تعویض واشر فرسوده حل شود و اگر مغزی شیر آسیب ‌دیده بود، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

نکته

اگر می خواهید عمر واشر و یا مغزی شیر آب زیاد شود، سعی کنید شیرها را با فشار زیاد باز و بسته نکنید، چرا که گاهاً، زمانی که شیر آب چکه می کند گمان بر این است که با محکم تر بستن شیر آب می توانیم از چکه کردن آب جلوگیری کنیم و این امری اشتباه است.
بهتر است هر از چند گاهی واشرها را تعویض کنید چرا که تعویض به موقع واشر شیرها به افزایش طول عمر شیرها کمک میکند و از آسیب مغزی شیر جلوگیری میکند.
نتیجه اینکه

با مطالعه این راهنما می توانید به راحتی مغزی شیر آب را تعویض نموده و به دلیل ناآشنا بودن با ساختار شیر هنگام تعویض، از ایجاد مشکل و اشتباه جلوگیری کنید. که این امر باعث جلوگیری از هزینه کردن اضافی و همچنین صرفه جویی در وقت ارزشمندتان خواهد شد.

در کلام آخر

باعث خوشحالی و افتخار فروشگاه محمودی رئوف است که این راهنما را گردآوری کرده و در اختیار شما کاربران قرار داده است تا در صورت بروز مشکل بتوانید با مطالعه این مطلب بهره لازم را برده و در هزینه و وقت خود صرفه جویی کرده باشید.

فروشگاه لوازم ساختمانی محمودی رئوف واقع در بازار بزرگ تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه و فروش لوازم ساختمانی درجه یک و دارای نمایندگی برندهای معتبری نظیر شیرآلات کسری، محصولات ملودی، هوآیی و شیرآلات تپس می باشد. همچنین شما میتوانید انواع مغزی شیر را با کیفیت و قیمت مناسب از این فروشگاه بخواهید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت