چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آموزش و پرورش؛

رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش استان تهران

تهران رسانه | شوراهای آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران نمونه شد.

رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ در جلسه سراسری شوراهای آموزش و پرورش کشور که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد شوراهای آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران نمونه شد.

این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد از عبدالرضا فولادند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران شامگاه چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در استان تهران برخلاف سایر استان های کشور دو شورای آموزش و پرورش داریم که متوسط هر ماه دو جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های استان تهران در استانداری تهران برگزار می شود.

شکرالله حسن بیگی افزود: یکی از برکات تشکیل این شوراها شکل گیری نهضت مدرسه ساز در سطح استان تهران بود و فرمانداران و شهرداران را مکلف کردیم که زمین مناسب در اختیار خیرین و آموزش و پرورش برای احداث مدرسه اختصاص دهند.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت دانش آموزی در استان تهران با سایر استان های کشور متفاوت است و بطور متوسط سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود و بطور متوسط جمعیتی دانش آموزی در شهر تهران و شهرستان های استان تهران سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزوده می شود.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد که عملیات این حجم مدارس از سال گذشته آغاز شده و به نتایج خوبی دست یافته است.

به گفته وی، متوسط هر کلاس درس در کشور ۲۴ دانش آموز است اما در استان تهران این میزان به ۳۵ نفر می رسد و اهمیت دادن به بخش آموزش و پرورش در این استان را دو چندان کرده است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: هم اکنون نیز شوراهای آموزش و پرورش در استانداری تهران بطور منظم برگزار می شود و همچنین پس از شناسایی مشکلات نظام تعلیم و تربیت در هر جلسه ۵ تا ۶ مصوبه کاربردی را تصویب و اجرا می کنیم.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز- چهارشنبه شوراهای آموزش و پرورش کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد شورای آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران در رتبه های برتر کشور قرار گرفتند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت