چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

سلیمی خبر داد؛

بانک اطلاعاتی از فضاهای زیرزمینی شهر تهران

تهران رسانه | تمامی عوارض زیر سطحی شهر تهران شامل تونل های شهری، خطوط مترو و ایستگاه ها، زیرگذرهای سواره و پیاده، پیاده روهای زیرسطحی ، پارکینگ‌های طبقاتی زیرسطحی، اماکن تجاری زیرزمینی، کانال‌های سرپوشیده و ... در قالب GIS تهیه و تدوین می شود.

بانک اطلاعاتی از فضاهای زیرزمینی شهر تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه بانک اطلاعاتی فضاهای زیرسطحی پایتخت خبر داد.

اسماعیل سلیمی دراین باره گفت: نهمین نشست کمیته هماهنگی واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی به ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با حضور اعضایی از شورای اسلامی شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان پدافند غیرعامل ، شرکت مترو، شرکت گاز استان تهران، شرکت مخابرات استان تهران و ... برگزار و در جریان آن مقرر شد تا بانک اطلاعاتی از فضاهای زیرزمینی شهر تهران تهیه شود.

وی با بیان اینکه این نقشه‌ها بر پایه نرم افزار تخصصی GIS بوده و قابلیت تفکیک لایه‌ها و فضاهای مختلف در آن وجود خواهد داشت، گفت: یکسری اولویت بندی در مورد این فضاها انجام شده و و مقرر شد که براساس همین اولویت‌ها اطلاعات تمامی عوارض زیر سطحی مدیریت شهری تهران شامل تونل های شهری، خطوط مترو و ایستگاه ها، زیرگذرهای سواره و پیاده، پیاده روهای زیرسطحی ، پارکینگ‌های طبقاتی زیرسطحی، اماکن تجاری زیرزمینی، کانال‌های سرپوشیده، خطوط لوله انتقال آب‌های سطحی، مسیل‌ها و قنات ها و ... در قالب GIS تهیه و تدوین شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان راهبردهای عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی در حوزه پدافند غیر عامل انجام شده است، گفت: اطلاعات این بانک در اختیار مدیران شهری و مدیران بحران قرار خواهد گرفت تا بر اساس آن در مواقع بحرانی نسبت به کاهش خطرپذیری، تقویت زیر ساخت ها و امدادرسانی مورد استفاده قرار بگیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت