جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

محبی عنوان نمود؛

لزوم نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی

تهران رسانه | خدماتی که در سايت های مختلف با اپليکيشن های مختلف به هموطنان ارايه می شود آنها را با مشکلات بسيار زيادی مواجه ميیکند که نظارت بر اين نوع کسب و کارها بسيار ضروری و لازم است.

لزوم نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش تهران رسانه ؛ رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي تهران در خصوص فعاليت فروشگاه هاي اينترنتي و کسب و کارهاي نوين در فضاي مجازي بيان داشت: موضوعي که امروز با آن مواجه هستيم فعاليت بسيار بي نظم، بي قانون و روزافزون فروشگاه‌هاي اينترنتي مي باشد. خدماتي که در سايت هاي مختلف با اپليکيشن هاي مختلف به هموطنان محترم ارايه مي شود آنها را با مشکلات بسيار زيادي مواجه مي کند؛ لذا نظارت بر اين نوع کسب و کار بسيار ضروري و لازم است.

مهدي محبي، رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبي تهران در ادامه بيان داشت: دنياي امروزي با سرعت به سمت تکنولوژِي پيش ميرود و نمي توانيم با تکنولوژي مخالفت کنيم؛ بنابراين بايد صنوف مختلف فعاليت هاي خود را به روز نمايند. متاسفانه صدور جواز پروانه هاي کسب از سوي يک اتحاديه ديگر براي فعالان اين حوزه امري اشتباه بود. کارشناسان خبره اي که در اتحاديه هاي مختلف به شکايت افراد در اثر سوء خدمت رسيدگي مي کنند داراي تجربيات بسيار زيادي در خصوص شغل مورد نظر مي باشند؛ اما اتحاديه کشوري کسب و کارهاي مجازي تنها براي اين نوع فعاليت مجوز صادر مي کند. کارشناسان خبره در اين زمينه در جايي وجود ندارد تا به شکايت احتمالي از سوي اين و آن رسيدگي کند در نتيجه اين شکايت سرازير مي شود به اتحاديه هاي مربوطه در حالي که اتحاديه ها بر فروش هاي اينترنتي هيچگونه نظارتي ندارند.

او ادامه داد: قانون به اتحاديه ها اجازه نظارت بر کسب و کارهاي اينترنتي را نداده است همچنين مکلف به رسيدگي به اين شکايت نيستند؛ اما هجمه زيادي از شاکيان در اتحاديه هاي مختلف روزانه مشکلات زيادي را براي همه ايجاد نموده است؛ براي مثال در صنف دستگاه هاي مخابراتي روزانه تمام وقت و انرژي پرسنل صرف رسيدگي به امور شکايت ناشي از خدمات اينترنتي است در صورتي که اگر از همان ابتدا سازمان ارائه دهنده مجوز، يک رسته خدمات اينترنتي را در اتحاديه هاي مختلف برنامه ريزي مي کرد امروز اتحاديه با اين هرج و مرج و گرفتاري مواجه نبودند و مردم هم تکليف شان براي ارايه شکايت کاملا مشخص بود.

محبي با ابراز تاسف از فعاليت افراد زيادي در حيطه کسب و کارهاي اينترنتي بدون هيچ مهارتي و تنها با اخذ پروانه کسب اينترنتي بيان داشت: تعهد به خدمات و فروش کالا از مهمترين موضوعاتي است که در قانون نظام صنفي بر آن تاکيد شده است اما کسب و کارهاي نوين تحت کدام قانون فعاليت مي کنند؟ لازم و ضروري است که مسئولان امر به اين موضوع توجه داشته باشند.

او تصريح کرد: اضافه کردن يک رسته فعاليت اينترنتي در اساسنامه هاي اتحاديه ها مشکلات را به کلي از بين خواهد برد. ما در شرايطي به سر مي بريم که دائماً زمزمه ادغام اتحاديه هاست، اما متاسفانه متوليان امر خود به تاسيس اتحاديه کشوري جديدي اقدام نموده اند به نام اتحاديه کسب و کارهاي مجازي در صورتيکه اين اتحاديه مي توانست توسط اتحاديه هاي صنوف مختلف از جمله توليد، توزيع و خدمات اداره شود.

وي با اشاره به فعال بودن سايت اتحاديه بيان داشت: سال هاست که سايت بسيار فعال و به روزي را در اتحاديه داريم و سعي نموده ايم امکانات مختلفي در آن گنجانده شود از جمله اسامي تمامي اعضاي فعال و مجوز دار اين اتحاديه به همراه شماره تلفن، نوع تخصص و آدرس محل فعاليت؛ بنابراين هموطنان عزيز با مراجعه به سايت اتحاديه ميتوانند از خدمات نزديکترين واحد صنفي به محل زندگي خود با خيالي آسوده استفاده کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت