چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

چگونه بهترین روانشناس تهران را انتخاب کنیم؟

تهران رسانه | روانشناس خوب را می توان در گوگل و با مطالعه مطالب وب سایت شخصی او بیابید و همچنین می توانید از اعضای خانواده یا دوستان خود توصیه بخواهید.

چگونه بهترین روانشناس تهران را انتخاب کنیم؟

آیا افسردگی بوسیله روانشناسی قابل درمان است؟
در جواب به این سئوال می توان خوشبین بود. این مقاله برای افرادی است که می خواهند درباره افسردگی و چگونگی روان درمانی آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. در ادامه در مورد اینکه چه عواملی باعث افسردگی می شود، چگونه یک روانشناس خوب تهران می تواند به شما کمک کند، یا برخی از روشهای درمانی و چگونگی یافتن روان درمانگر افسردگی بحث خواهد شد.

این اطلاعات می تواند برای افرادی مفید باشد که قادر به مقابله با افسردگی نیستند و به کمک بهترین روانشناس تهران نیاز دارند. همچنین ممکن است بخواهید به اعضای خانواده یا دوستان خود که از افسردگی رنج می برند کمک کنید و درک بهتری از درمان افسردگی پیدا کنید.

فواید درمان روانشناسی افسردگی چیست؟
شما می توانید استراتژی های مشخصی را برای درمان افسردگی یاد بگیرید.

بهترین روانشناس تهران می تواند به شما کمک کند تا محرک های فعلی که علائم افسردگی را افزایش می دهند شناسایی کنید، و به شما می کمک کند تا این موارد را برطرف کنید.

روانشناس به شما کمک می کند درک کنید که چگونه باورها و رفتارهای آموخته شده در گذشته می تواند باعث ایجاد یا تشدید دوره های افسردگی می شود، و اینکه بفهمید برای تغییر این افکار چه کاری می توانید انجام دهید.

شما می توانید یاد بگیرید که چگونه در زندگی خود از علائم افسردگی فرار نکرده و به آنها بپردازید.

دکتر روانشناس می تواند استراتژی هایی برای بهبود ارتباطات، اعتماد به نفس و سلامتی کلی به شما نشان دهد. همچنین می تواند به جلوگیری از عود افسردگی در آینده کمک کند.

در صورت تجویز دارو، می توانید از بهترین روانشناس تهران برای یادگیری نحوه کنار آمدن با عوارض جانبی داروی افسردگی استفاده کنید.

وقتی استراتژی های مقابله ای را یاد گرفتید، می توانید به آنها اعتماد کنید و تا همیشه برای پیشگیری از افسردگی از آنها استفاده نمائید.

چند جلسه برای درمان افسردگی باید توسط روانشناس ویزیت شد؟
از آنجا که مشکل هر فردی متفاوت است و غالباً با شرایط منحصر به فردی همراه است، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای نتایج مورد نظر می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. با این حال، برخی از عوامل مشترک وجود دارد که می تواند در مدت زمان لازم برای ایجاد و حفظ سلامت تأثیر گذارد باشد.

عوامل مشترکی که در پیشرفت در درمان تأثیر می گذارد:

مدت زمانی که مشکل وجود داشته است
شدت و طول دوره های افسردگی
سطح اعتماد به نفس
عوامل اجتماعی مانند روابط کاری
تجربه های دشوار دردناک کودکی
کیفیت رابطه درمانی. بدان معن که هرچه اعتماد و اطمینان بیشتری به روانشناس داشته باشید، نتایج بهتری را به دست می آورید.
طول درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​
روان درمانی میزان موفقیت بالایی را برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​نشان داده است. به عنوان یک قاعده کلی، برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط 12 تا 20 جلسه می تواند نتایج خوبی ایجاد کند. هنگامی که عوامل تأثیرگذار منفی با افسردگی متوسط ​همراه باشند، بیش از 24 جلسه، ایجاد استراتژی های جدید و اصلاح افکار برای حفظ تغییرات پایدار لازم است.

طول درمان برای افسردگی شدید
در موارد افسردگی شدید، درمان های طولانی مد نظر می باشد. سایر درمان ها مانند دارو نیز می تواند نقش مهمی در موفقیت درمان داشته باشد. در موارد شدید، بهترین روانشناس تهران به منظور درمان موثر گاهی بیش از یک جلسه در هفته برگذار می کند.

طول درمان بر اساس رویکردهای مختلف درمانی
برخی از روشهای درمانی مدرن تر مانند درمان شناختی رفتاری یا درمان های یکپارچه (روشی که مجموعه ای از تکنیک ها را با هم ادغام می کند) تغییر را در تعداد جلسات کمتری سنتی دنبال می کنند. رویکردهای تحلیلی و روان پویشی که از مدت ها قبل وجود داشته اند، اغلب سالها به طول می انجامند. با این حال، در حال حاضر اشکال جدیدتری از روان درمانی وجود دارد که در یک دوره کوتاهتر از 10 جلسه نتیج مثبتی ایجاد می کنند.

انواع مختلف روان درمانی برای افسردگی کدامند؟
طیف قابل توجهی از رویكردهای روان درمانی وجود دارد كه موفقیت درمان افسردگی را نشان داده اند. در زیر تعدادی از متداول ترین رویکردهای مورد استفاده توسط روانشناسان آورده شده است.

روان درمانی یکپارچه نگر برای افسردگی
امروزه، بسیاری از درمانگران در بیش از یک روش روان درمانی آموزش دیده اند. این رویکرد معمولاً به عنوان روان درمانی یکپارچه نگر شناخته می شود. درمانگران یکپارچه نگر می توانند طیف وسیعی از نظریه ها و تکنیک ها را مورد استفاده قرار دهند. درنتیجه می توانند از زوایای مختلف به مقابله با علائم افسردگی بپردازند. یک روانشناس خوب در تهران باید بتواند در یک بازه زمانی کوتاه به طور موثری مهارت های مقابله با علائم افسردگی را به شما آموزش دهد.

درمان رفتاری شناختی افسردگی
رفتار درمانی شناختی در سال های اخیر به عنوان درمان موثری برای اضطراب و افسردگی شناخته شده است. این درمان میزان موفقیت خوبی را در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​نشان داده است. درمان رفتاری شناختی شامل تمرین می شود. همچنین مهارت های عالی را برای مدیریت علائم افسردگی ارائه می دهد. به شما کمک می شود تا مهارت های خود را در خارج از جلسات درمان نیز توسعه دهید. با این حال همیشه درمان رفتاری شناختی بهترین روش درمانی نیست. برای درمان افسردگی و انتخاب نوع درمان به دکتر روانشناس خود در تهران اعتماد کنید.

درمان بین فردی افسردگی
درمان بین فردی یک روش درمانی نسبتاً جدید است و بر این واقعیت تاکئید دارد که درمان رفتاری شناختی برای همه موارد افسردگی مناسب نیست. در حقیقت، درمان بین فردی شباهت های بسیاری با سایر اشکال روان درمانی مانند درمان یکپارچه نگر، روان پویشی و درمان انسان گرایی دارد که از سالها قبل وجود داشته و تأثیر گذاری آنها اثبات شده است.

درمان روان پویشی افسردگی
درمان روان پویشی یکی از قدیمی ترین روش های درمانی است. این درمان روی فرآیندهای ناخودآگاهی تمرکز دارد که رفتار فعلی فرد را هدایت می کنند. روانشناس تهران با این درمان به افراد کمک می کند تاثیری که گذشته آنها بر وضعیت عاطفی فعلی و همچنین اعمالشان دارد را درک کنند. به آنها کمک می کند تا با تعارضات حل نشده مقابله کنند. این نوع درمان همچنین مکانیسم های بهتری برای مقابله با شرایط چالش برانگیز به افراد ارائه می دهد. علاوه بر افسردگی، می توان در درمان اعتیاد، اضطراب و اختلالات خوردن نیز از درمان روانپویشی کمک گرفت.

روان درمانی انسان گرا برای افسردگی
روان درمانی انسان گرا، درمانی مراجع مدار است که شامل تمام وجوه وجودی انسان می شود. این درمان تمرکز زیادی بر اینجا و اکنون و کامل بودن انسان دارد. همچنین بر نحوه مسئولیت پذیری و توانمندسازی شخصی تمرکز دارد. درمان انسانگرا، افسردگی را به عنوان فرصتی برای رشد و تظاهر پتانسیل کامل شما در نظر می گیرد. طیف گسترده ای از روش های درمانی تحت عنوان درمان انسان گرایی قرار دارند. از جمله می توان روان درمانی فرد محور، روان درمانی وجودی و روان درمانی گشتالت را نام برد.

چه موقع درمان افسردگی می تواند مفید باشد؟
رابطه درمانی مبتنی بر اعتماد با یک روانشناس خوب در تهران عامل اصلی درمان موفق است. اگر بعد از گذشت دو یا سه جلسه احساس راحتی نکردید، ممکن است بخواهید یک روانشناس دیگر پیدا کنید.

یک روانشناس خوب در تهران طبق اصول درمانی از شما حمایت می کند تا مشکلات را با سرعتی مناسب کشف کنید. شما باید احساس امنیت، درک و همچنین رشد کنید. یادگیری در طول درمان اهمیت زیادی دارد. بهترین روانشناس ممکن است رویکردی اکتشافی را اتخاذ کند. در چنین مواردی بیمار احساس می کنند در معرض نور قرار گرفته و ابهام زدایی شده است.

همچنین لازم به یادآوری است که برخی افرادی که از افسردگی شدید یا اختلال دوقطبی رنج می برند، به رویکرد ترکیبی روان درمانی و دارودرمانی نیاز دارند.

چگونه بهترین روانشناس تهران را پیدا کنیم؟
روانشناس خوب را می توان در گوگل و با مطالعه وب سایت شخصی او بیابید. همچنین می توانید از اعضای خانواده یا دوستان خود توصیه بخواهید.

یک روانپزشک، پزشک عمومی، مددکار اجتماعی یا سایر متخصصان بهداشت می توانند شما را به بهترین روانشناس ارجاع دهند. همچنین می توانید در مراکز رایگان دولتی به درمانی برای افسردگی دسترسی پیدا کنید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت