تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

آغاز عملیات اجرایی مسکن حمایتی در استان تهران

هبه ۳۵ میلیارد تومانی خیرین در استان تهران

شنبه 1403/02/01

میرجعفری خبر داد؛

برخورد با امضا فروشی در نظام مهندسی استان تهران

تهران رسانه | در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امضا فروشی نیست و اگر لغزشی رخ دهد، طبق قانون با متخلف برخورد خواهد شد.

برخورد با امضا فروشی در نظام مهندسی استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در این نهاد امضا فروشی نداریم اگر لغزشی رخ دهد، طبق قانون با متخلف برخورد می‌شود.

علیرضا میرجعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: یکی از دغدغه ها و نگرانی های سازمان نظام مهندسی، دستمزد پایین مهندسان ناظر طی سال های گذشته است که حتی متناسب با میزان تورم موجود در جامعه نیز افزایش نیافته است.

وی یادآورشد: هم اکنون مهندسان ناظر بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع از ساختمان ساخته شده دریافت می کنند که این رقم طی سال های گذشته تغییری نکرده است.

میرجعفری اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی ۱۲۰ هزار عضو دارد و استان تهران بیشترین ساخت و سازهای کشور را تجربه می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به فعالیت مستمر مهندسان ساختمان طی یک سال گذشته و با وجود شرایط کرونایی اشاره کرد و از آماده سازی نخستین تخت استاندارد برای بیماران خاص در این نهاد و تحویل آن به بیمارستان مسیح دانشوری طی هفته های گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برای نقل و انتقال و معامله هر نوع خودرویی امروز باید گواهی فنی دریافت شود در حالی که چنین گواهی برای معامله های مربوط به ساختمان و بنا رخ نمی دهد.

میرجعفری ادامه داد: در عرصه ساختمان انتظار داریم که موارد مربوط به مبحث ۲۲ مقررات ساختمان رعایت و به دنبال آن امنیت ساختمان ها برای شهروندان تامین شود و لازمه تاکید بر رعایت آن، همکاری نهادهای نظارتی با سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: زمانی که مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، در صورت وقوع هر نوع حادثه ای، مهندس ناظر مقصر شناخته می شود در حالی که مهندس ناظر بر رعایت تمام آئین نامه ها از ابتدا تا انتهای ساخت بنا و بهره برداری از آن، نظارت داشته است، اما مالک یا ساکنان بعدی اصلاحاتی در کلیات بنا ایجاد کرده اند که منجر به وقوع حادثه شده است.

وی اضافه کرد: مهندسان ناظر هیچ سلاحی برای مقابله با تخلف در ساخت و ساز غیر از قلم خود ندارند و فقط می توانند نسبت به وقوع تخلف در بنای مورد نظر تذکر و اخطار بدهند.

میرجعفری خواستار همکاری قوه قضاییه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی و پیگیری گزارش تخلف مهندسان ناظر شد و تاکید کرد: پس از بی توجهی نسبت به اخطارهای مهندسان ناظر و وقوع هر نوع حادثه ای در ساختمان، نخستین کسی که متهم به سهل انگاری و مقصر اصلی حادثه شناخته می شود، مهندس ناظری است که بارها تذکر و اخطار لازم را داده است.

وی به آغاز روند فرهنگسازی در خصوص صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان میان شهروندان اشاره کرد و افزود: این شناسنامه فنی و ملکی، تمام جزئیات به کار رفته از ابتدا تا انتهای هر بنای ساخته شده را به مالک نشان می دهد و ایمنی ساختمان متناسب با صدور آن تضمین می شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

تهران رسانه | وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی باز می گردد.

توقیف خودروهای  انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

توقیف خودروهای انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

تهران رسانه | ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند توقیف شدند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت