چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

راهنمای کامل کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی

تهران رسانه | با ما همراه باشید تا درباره علل ریزش مو و همچنین روش‌هایی که می‌توانید برای مقابله با آن استفاده کنید آشنا شوید.

راهنمای کامل کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی

آیا می‌خواهید موهایی پرپشت و ضخیم داشته‌باشید، اما کاشت مو را بسیار گران، بسیار خطرناک یا پر از عوارض می‌دانید؟ خوشبختانه روش‌های بسیار مناسبی برای کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی وجود دارد که می‌تواند برای ترمیم مو استفاد شود. در این مطلب، شما را با خطرات ترمیم مو با جراحی آشنا می‌کنیم. سپس روشهای غیرتهاجمی متعددی را برای کاشت مو شرح خواهیم داد که برخی طبیعی و برخی غیرطبیعی هستند. به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید از بین گزینه‌های موجود، بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا درباره علل ریزش مو و همچنین روش‌هایی که می‌توانید برای مقابله با آن استفاده کنید، آشنا شوید.

خطرات ترمیم مو با جراحی چیست؟
در هر پروسه پزشکی که نیاز به استفاده از تیغ جراحی داشته‌باشد، همیشه خطر عوارض جانبی متعددی وجود دارد. ترمیم مو با جراحی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس بهتر است بیماران، قبل از جراحی از تمام جوانب عمل جراحی و عوارض کاشت مو با خبر شوند که ناخواسته سلامتی خود را به خطر نیندازند.

برخی از رایج‌ترین عوارض جانبی کاشت مو به روش جراحی که متداول‌ترین روش درمانی است، شامل موارد زیر است:

ادم یا تورم
خونریزی در ناحیه جراحی
ایجاد بیماری فولیکولیت پوستی
کم پشت شدن موها
خارش پوست سر
بی حسی در ناحیه جراحی
سکسکه
کیست‌های پوستی
جدا از عوارض جانبی، اشکالاتی نیز در مورد نتایج چنین روشی وجود دارد. کاشت مو با جراحی، درمانی برای طاسی نیست و نتایج کاشت فوری ظاهر نخواهند شد. همچنین، مراقبت‌های پزشکی بسیاری برای بهبودی پس از کاشت مو با جراحی لازم است. به علاوه ممکن است به بیش از یک جلسه برای درمان کامل نیاز داشته باشید،که این به معنای صرف هزینه‌های بیشتری است.

در واقع عوارض جانبی و ناشناخته بسیاری در ارتباط با روش‌های ترمیم مو با جراحی وجود دارد. اگر می‌خواهید در معرض این خطرات قرار نگیرید، کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی یعنی کاشت مو به روش SUT را انتخاب کنید.

 

 

چرا در صورت امکان باید از کاشت مو به روش جراحی خودداری کنید؟
علاوه بر عوارض جانبی متعدد، بیایید در مورد دلیل اصلی که باید تا حد ممکن از کاشت مو به روش تهاجمی و جراحی خودداری کنید، صحبت کنیم: این روش‌ها، علت اصلی ریزش مو را درمان نمی‌کنند.

جدا از وجود تفاوت‌های آشکار بین این دو روش ترمیم مو، بررسی نتایج آن‌ها و روش انجام پروسه نیز مهم است. تفاوت اصلی این است که روش‌های کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی، معمولاً حل ریشه مساله را هدف قرار می‌دهند در حالی که هدف از روش‌های جراحی صراف پوشش دادن مشکل است. در حقیقت، وقتی کاشت مو به روش جراحی را انجام می‌دهید، احتمالاً طی 10 تا 15 سال آینده دوباره نیاز به جراحی خواهید داشت. زیرا کم پشت شدن و ریزش مو دوباره باز گشته‌است. با استفاده از روش‌های غیر جراحی، می.توانید مشکل را در به صورت ریشه‌ای درمان کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید. حتی گاهی اوقات می‌توانید آسیب‌ها را به طور کامل درمان کنید.

کدام روش ترمیم مو برای شما مناسب‌‌تر است؟
واقعیت این است که همه افراد تجربه یکسانی از روش‌های مختلف درمانی نخواهند داشت. برخی از مبتلایان به ریزش مو ممکن است مسیر جراحی را طی کنند و از نتیجه کار بسیار راضی باشند. در حالی که دیگران ممکن است از تصمیم خود پشیمان شوند و آرزو کنند که ای کاش کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی را انتخاب می‌کردند.

برای تصمیم گیری صحیح چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
ابتدا باید بدانید که چه عواملی باعث ریزش موی شما شده‌است. آیا ریزش مو صرفا یک بار اتفاق افتاده است یا مسئله‌ای مزمن است؟ دوم، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مشکلتان را صرفا پوشش دهید یا آن را از ریشه درمان کنید. به نظر می‌رسد انتخاب درمان ریشه‌ای امری بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از مردم گزینه قبلی را برای راحتی کار انتخاب می‌کنند.

سوم، شما باید تصمیم بگیرید که چقدر برای نتایجی که در طولانی مدت حاصل می‌شوند صبور هستید. شکی نیست که نتایج مطلوب رشد مو در طول زمان حاصل می‌شوند. اگر به دنبال یک راه حل سریع هستید، ممکن است بعضی روش‌ها برای شما مناسب نباشند. با این حال، اگر شما به سلامتی طولانی مدت و نتایج واقعی نسبت به رفع سریع مشکل اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم از روش‌های جراحی و دارویی دوری کنید و کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی را انتخاب کنید.

لیزر درمانی با لیزر کم توان (LLLT)
یک گزینه درمانی جدید برای مبتلایان به ریزش مو ، لیزر درمانی به روش LLT است. این روش هم برای مردان و هم برای زنان موثر است.

این روش به شکل زیر موثر واقع می‌شود:

تحریک ورود مجدد مو به فاز آناژن در موهایی که در فاز تلوژن قرار دارند.
طولانی شدن مدت زمان فاز آناژن در مو
افزایش سرعت رشد مو در فولیکول‌هایی که در فاز آناژن قرار دارند.
جلوگیری از پیشرفت زودرس فاز کاتاژن در موها
هنوز کاملا مشخص نیست که این روش کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی جطور روی ترمیم مو اثر دارد. برخی از محققان حدس می‌زنند که این درمان ممکن است مستقیماً روی میتوکندری اثر بگذارد و متابولیسم سلول‌های فولیکول را افزایش دهد.

شانه و کلاه لیزری:
روش LLLT در طی جلسات درمانی در مطب متخصصان ریزش مو در کلینیک کاشت مو انجام می‌شود. می‌توانید با کمک شانه و کلاه لیزری، از این روش کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی در خانه نیز استفاده کنید. هر دو روش مورد استفاده نتایج مثبتی داشته و ثابت شده‌است که هر دو در صورت استفاده منظم، عوارض جانبی بسیار کمی دارند وایمن هستند.

در سال 2007، شانه لیزری برای استفاده در مردان برای اولین بار توسط FDA تأیید‌ شد. در سال 2011، همین مورد برای زنان نیز مورد تایید قرار گرفت. کلاه‌ لیزری نیز نتایج مثبتی داشته و اخیراً تاییدیه FDA را کسب کرده‌است.

درمان به روش تزریقی:
پزشکان مراکز کاشت مو از داروهای تزریقی نیز برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند. روش prp از رایج‌ترین روش‌های تزریقی است. Prp که از خون خود بیمار دریافت می‌شود، غنی از فاکتورهای رشد است که با تزریق به پوست سر به تحریک سلول‌های بنیادی بالغ و تقویت فولیکول‌های کوچک شده مو کمک می.کند. نتیجه نهایی این روش از کاشت مو بدون درد و جراحی، موهایی طبیعی، پرپشت و ضخیم است.

سوالات متداول درباره کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی

1-معایب کاشت مو بدون جراحی چیست؟

در حالی که این روش‌ها واقعاً در درمان ریزش مو موثر هستند، اما بزرگت‌رین نقطه ضعف آن‌ها این است که نتایج ترمیم دائمی نیستند. در واقع به محض قطع مصرف دارو، تمام موهای تازه رشد کرده خود را از دست خواهید داد.

2-چگونه می‌توان نتایج کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی را تقویت کرد؟

اگرچه یک رژیم غذایی مناسب نمی‌تواند مشکل ریزشو مو را درمان کند، اما می‌تواند بدن شما را به حالتی در بیاورد که ترمیم راحت‌تر انجام شود. در نتیجه، ممکن است تغییرات مثبتی از جمله رویش مجدد مو را تجربه کنید.

3-چرا کاشت مو بدون جراحی توصیه می‌شود؟

زیرا روشی بسیار طبیعی و غیر تهاجمی است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت