چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

بهترین دستگیره درب کدام است و از کجا تهیه کنیم؟

تهران رسانه | در این مقاله سعی داریم درباره انواع دستگیره درب، ویژگی و کاربرد های آن ها و هم چنین معرفی برند های مطرح در این حوزه بپردازیم.

بهترین دستگیره درب کدام است و از کجا تهیه کنیم؟

بطور روزانه ما با انواع دستگیره درب مواجه می شویم. هر کدام از این دستگیره ها با توجه به نوع ساختمان، محل قرارگیری و... به شکل ها و مدل های مختلفی طراحی شده اند .انتخاب دستگیره درب یکی از مواردی است که به ساختمان شما زیبایی ویژه ای می بخشد. موارد متعددی در انتخاب یک دستگیره درب دخیل است. در این مقاله سعی داریم درباره انواع دستگیره درب، ویژگی و کاربرد های آن ها و هم چنین معرفی برند های مطرح در این حوزه بپردازیم:

انواع دستگیره و کاربرد آن
دنیای دستگیره درب بسیار متنوع و گسترده است. کمپانی ها همواره در حال عرضه طراحی های متنوع و منحصربفردی هستند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. در کنار طراحی و زیبایی دستگیره درب، توجه به کاربرد و کارایی هم بسیار پر اهمیت است. امروزه با توجه به محل نصب دستگیره و نوع ساختمان و سازه مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. دستگیره جز یراق آلات پر مصرف و مهم در ساختمان شما است و به همین دلیل باید در هنگام خرید به نکات بسیاری توجه کنید.

 دستگیره درب

در ساخت دستگیره درب اعلا باید از مواد اولیه با کیفیتی بهره گرفته شود. دستگیره درب مرغوب عموما از جنس فولاد، برنز، برنج، کروم، نیکل ساتن، شیشه، سرامیک، زاماک، آهن و آلومینیوم تولید و با کمک روش الکترولیز آبکاری شده تا ظاهری چشم گیر پیدا کند.

همان طور که اشاره شد دستگیره درب با توجه محل قرارگیری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. اگر قصد خرید دستگیره درب سرویس بهداشتی دارید باید به یک سری نکات توجه کرده و یا اگر ساختمان شما لوکس محسوب می شود باید علاوه بر کیفیت محصول به لوکس بودن این دستگیره ها هم دقت کنید. از سری دستگیره های درب لوکس می توان به برند لومباردی گروه تجاری ساروگلوبال اشاره کرد که یکی از بهترین یراق آلات لوکس را ارائه می دهند.

در ادامه به دسته بندی انواع دستگیره درب می پردازیم :

دستگیره توپی

این دستگیره ها را خانه های قدیمی بارها دیده ایم‌. امروزه طراحی این درب ها شکل متفاوتی به خود گرفته اند ولی همواره همان حس قدیمی را با خود به همراه دارند. این دستگیره ها در سه دسته دستگیره توپی زبانه دار، مدرن و لبه دار عرضه می شود.

دستگیره اهرمی
دستگیره اهرمی از فراوان ترین دستگیره ها به شمار می رود. این نوع دستگیره ها در طرح و نقش های بسیار متنوع و جذابی در بازار وجود دارند. برای خرید دستگیره درب می توانید به مرکز فروش دستگیره درب در تهران مراجعه فرمایید و از محصولات زیبای برند ساروگلوبال دیدن فرمایید.

دستگیره های اهرمی در دو نوع پلاک و روزت طراحی می شوند:

دستگیره درب پلاک
این نوع از دستگیره ها را بسیار دیده اید. دستگیره هایی که به صورت یک دست و یکپارچه طراحی شده اند و در بسیاری از درب ها مثل درب اتاق ها نصب می شوند. این دستگیره ها شامل یک دسته برای باز و بسته شدن درب و یک قفل می باشد.

دستگیره روزت
این نوع دستگیره ها به صورت دو تکه طراحی می شوند و ظاهر متفاوتی با دستگیره درب پلاک دارد. روزت دارای دو بخش دستگیره و قفل می باشد. این دو قطعه به صورت مجزا بر روی درب نصب می شوند و ماننند دستگیره پلاک یکپارچه نیستند.

 لومباردی 

دسته بندی دستگیره درب از لحاظ کاربرد
جدا از تقسیم بندی پلاک و روزت که به اختصار برای شما عزیزان توضیح دادیم. دستگیره درب با توجه به مکان قرارگیری نیز تقسیم بندی می شوند:

دستگیره کلیدی:
این دستگیره ها که جز فراوان ترین دستگیره ها هستند در اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به کاربرد این نوع دستگیره ها به تبع تنوع زیادی نیز دارند. این تنوع در شکل، رنگ بندی و قیمت این دستگیره ها دیده می شود. البته برای درب اتاق علاوه بر دستگیره کلیدی از سوئیچی نیز استفاده می شود اما دستگیره های کلیدی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. 

دستگیره سوئیچی:
این نوع دستگیره ها امنیت بیشتری را برای ما ایجاد می کند. اگر قصد خرید دستگیره درب برای اتاق کار خود را دارید این مدل دستگیره ها انتخاب خوبی برای شما می تواند باشد. تفاوت این نوع دستگیره با دستگیره کلیدی در نصب قفل وسیلندر مخصوص است . این سیلندر باید بطور مناسب و هماهنگ با قفل و دستگیره تهیه شود.

دستگیره سرویس بهداشتی:
دستگیره هایی هستند که در سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگیره ها به گونه ای طراحی شده اند که فقط از سمت داخل قابلیت قفل شدن را دارند و از بیرون کسی قادر به قفل کردن درب نیست. اما از خوبی این طراحی این است که موارد ضروری می توان به کمک پیچ گوشتی قفل را از بیرون باز کرد.

دستگیره درب ورودی:
علاوه بر اهمیت ایجاد امنیت در این نوع دستگیره ها، زیبایی نیز بسیار مهم است. دستگیره درب ورودی منزل شما نمای بسیار زیادی برای زیبایی ورودی ساختمان شما خواهد داشت. اصولا این دستگیره ها از یک سمت ثابت بوده و سمت داخلی به زبانه قفل اتصال دارد. دستگیره‌های درب ورودی عموما از دستگیره‌های لوکس به شمار می‌روند. این دستگیره ها را می توانید از برند لومباردی تهیه کنید. برند لومباردی دستگیره های درب لوکس و جذابی را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

دسته بندی دستگیره درب بر اساس جنس
یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب دستگیره ها توجه به جنس آن ها می باشد. در ادامه رایج ترین جنس دستگیره ها را برای شما عزیزان شرح می دهیم: 

دستگیره برنزی:
این جنس از دستگیره درب به دلیل ساختار شیمیایی برنز درخشندگی خاصی دارد و به مرور زمان درخشان تر نیز می شوند. برنز به دلیل خاصیت انتی باکتری که دارد قادر است باکتری های موجود بر روی سطح دستگیره را از بین ببرد. این ویژگی دستگیره های برنز بسیار منحصربفرد محسوب می شود. دستگیره پیچک لومباردی با جنس برنز یکی از دستگیره های بسیار زیبا و با کیفیت است که می تواند یکی از انتخاب های شما برای دستگیره درب ورودی باشد. 

دستگیره فولادی:
همان‌طور که می دانید دستگیره‌های فولادی مانند هر محصول فولادی دیگر از عمر مصرف زبادی برخوردار هستند. این دستگیره ها به صورت ضد زنگ طراحی و آماده می‌شوند. هم چنین به دلیل ساختار ویژه فولاد این دستگیره‌ها در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم هستند. 

دستگیره آلومینیومی:
وزن کم و سبک بودن از ویژگی های بارز این نوع دستگیره‌ها می‌باشد. جنس آلومینیوم به دلیل ماهیتی که دارد قابل رنگ آمیزی نیز است و با رنگ بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند. هم چنین دستگیره‌های آلومینیومی قابلیت بازیافت داشته و به چرخه مصرف برمی‌گردند. 

نکات مهم حین خرید دستگیره درب
برای خرید یک دستگیره خوب باید نکات مختلفی را مدنظر داشته باشیم. اول از همه باید در هنگام خرید دستگیره درب این نکته را در نظر بگیریم نه این دستگیره برای کدام قسمت ساختمان قرار است تهیه شود. برای مثال دستگیره های درب ورودی مناسب درب اتاق خواب ها نیستند.

مورد بعدی توجه به جنس و رنگ در هنگام خرید دستگیره می باشد. توجه به متریال به کار رفته در ساختمان و هارمونی رنگ درب و هم چنین توجه به محل نصب و آب و هوا، از نکات مهم دیگر در هنگام خرید دستگیره درب می باشد.

برای مثال در مناطقی مثل شمال باید دستگیره‌هایی تهیه شود که ضدزنگ باشند.

از نکات مهم دیگر که حین خرید باید به آن دقت کرد جهت باز شدن درب است. با توجه به طراحی ساختمان شما درب راست یا چپ باز شو باید تهیه شود.

نکته دیگری که در انتخاب دستگیره درب اهمیت دارد آلیاژ به کار رفته در آن می باشد. از این رو بیان می شود که هر چقد وزن این دستگیره ها بیشتر باشد از آلیاژ مرغوب تری تهیه شده است و کارایی و کیفیت بهتری دارد.

 

 

 

مجموعه ساروگلوبال
مجموعه نام آشنای ساروگلوبال یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین گروه‌های تجاری هستند که در حوزه یراق‌آلات ساختمانی مانند دستگیره درب، شیرآلات و ... فعالیت می نمایند. تهیه محصولات با کیفیت طی این سال‌ها و اطمینانی که خریداران به این مجموعه داشتند موجب شد که این مجموعه در سال ۱۳۹۰ در جهت تهیه و عرضه محصولات زیبا و مقرون به صرفه برای مشتریان عزیز ایجاد شود.

همه محصولات ارائه شده توسط مجموعه ساروگلوبال از زیبایی بصری چشم‌نواز و کیفیت بی‌نظیری برخوردار هستند. همچنین ساروگلوبال تلاش داشته تا محصولاتی مناسب برای تمامی مشتریان خود عرضه کند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده و هم چنین مراکز فروش دستگیره درب در تهران محصولات ساروگلوبال را تهیه نمایید.

حرف آخر:

در این مقاله سعی شد تا نکات مهم در انتخاب یک دستگیره مناسب برای شما عزیزان ارائه شود. دستگیره درب در زیبایی ساختمان و فضای شما تاثیر بسیاری دارد. امید است مطالعه این مقاله به شما در خرید یک دستگیره مناسب و با کیفیت کمک کرده باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت