چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

معاون استاندار تهران خبر داد؛

تشکیل ستاد هماهنگی آتش نشانی های استان تهران

معاون استاندار تهران از رفع خلاهای قانونی با تشکیل ستاد هماهنگی آتش نشانی های استان تهران خبر داد.

تشکیل ستاد هماهنگی آتش نشانی های استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ احمد تواهن بعد از ظهر شنبه به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان با حضور در شهرستان شمیرانات طی سخنانی اظهار داشت: آتش نشانی بی بدیل ترین خدمات شهری است که با جانفشانی همراه است.

تواهن افزود: در کشور سازمان آتش نشانی از اصول ۳ گانه ایمنی، نجات و آتش نشانی که بایستی در هر سیستمی وجود داشته باشد تقریبا بی بهره ایم و امروز پیشرفت های بشری فرصت های زیادی برای توسعه جوامع انسانی فراهم اورده و به موازات ان تهدیدات و خطرات جدی را نیز برای زندگی ایجاد کرده که خیلی بزرگ و پیچیده اما لازمه توسعه هستند.

وی با بیان اینکه درکشور ما در حال حاضر رویه نظام انفعالی و واکنشی حاکم است گفت: در این سیستم اتش نشانان گوش به زنگ هستند که واکنش انجام دهند و با جانفشانی وارد معرکه شده و جان انسانها را نجات دهند اما باید بدانیم که در این راستا راه های کم هزینه تر ازجانفشانی برای نجات انسان ها نیز وجود دارد.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: برای پیشگیری باید برنامه داشت و باید بررسی کنیم که در این امر چقدر برنامه ریزی شده و آیا این برنامه ریزی ها مبتنی بر قانون است یا خیر چرا که می دانید اگر برای اطفا حریق دیواری شکسته شود صاحب دیوار می تواند بر علیه آتش نشان شکایت و خسارت تخریب را دریافت کند و این نشان می دهد که مجوعه قوانین محدود است و برای این موضوع در دهیاری تا سال ۸۱ مقرراتی وجود نداشت و پس از این تاریخ همین وظیفه بر عهده دهیاری ها گذاشته شده است.

تواهن با بیان اینکه مقوله نجات در کشور بی مسئولیت است افزود: آیا اتش نشانی جدا از شهرداری ها و دهیاری ها در محدوده قانونی شهر و روستاها می توانند به خدمات اطفا بپردازند و می دانیم که فضای بین این دو بدون تصدی است لذا اگر حادثه ای در منطقه بلاتکلیف رخ بدهد اطفا می شود اما اگر مسئله ای پیش بیاید بعد قانونی ان چه می شود که باید نسبت به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر امر امداد و نجات به صورت یک قانون منسجم مسئله تعریف شده است گفت: این مقوله در مرحله پیشگیری و قانونی تعریف دارد و در کشور ما نیز دولت از سال ۸۳ به این مقوله پرداخته و لایحه ای تنظیم شده است و در دستور کار دولت قرار گرفت و از سال ۹۳ بررسی شد و اکنون لایحه ای در حال تکمیل است.

معاون استاندار تهران بیان داشت: در استان تهران با یک اقدام مدیریتی ستاد هماهنگی اتش نشانی های استان تهران را تشکیل داده ایم و دارای یک اقدام مدیریتی است که وزارت کشور هم به نوعی از همین مدیریت الگو گرفته و به دنبال این است که خلا های قانونی را شناسایی و رفع کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت