چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

جمشیدی اظهار نمود؛

حذف عنوان شهردار و شهرداری در مناطق تهران

تهران رسانه | عنوان «شهردار» فقط برای شخص اداره کننده «شهر» اعتبار دارد و استفاده از آن برای مناطق و نواحی شهرداری تهران نادرست است.

حذف عنوان شهردار و شهرداری در مناطق تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر با اشاره به ذکر عنوان شهردار منطقه و یا شهردار ناحیه در ساختار شهرداری تهران گفت؛ استفاده از عنوان شهردار منطقه و یا شهردار ناحیه در شهر تهران نادرست است و باید در شورای شهر ششم به این مهم توجه شود.

مهدی جمشیدی با توجه به ساختار از بالا به پایین نهادهای مدیریتی گفت؛ به طور مثال وقتی میگوئیم فرمانده انتظامی تهران بزرگ، عنوان سرکلانتر و رئیس کلانتری درست است و نمیتوان گفت فرمانده انتظامی کلانتری که این موضوع در ساختار شهرداری تهران مورد توجه قرار نگرفته که حتی در عناوین سازمانی نیز به اشتباه شهرداری منطقه و شهرداری ناحیه ذکر می شود که ناصحیح است.

این فعال اجتماعی افزود؛ استفاده عنوان برای مناطق شهرداری تهران باید اصلاح شود که به طور مثال در مناطق؛ منطقه 11 شهرداری تهران صحیح می باشد نه شهرداری منطقه 11 تهران و همچنین باتوجه به وجود 123 ناحیه شهرداری تهران در 22 منطقه، می بایست اعداد نواحی از 1 الی 123 در کل تهران تعریف گردد و به طور مثال عنوان ناحیه 76 منطقه 5 شهرداری تهران صحیح خواهد بود نه شهرداری ناحیه 2 منطقه 5.

این کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری در خصوص عناوین هریک از سلسله مراتب شهری شهرداری تهران گفت؛ وقتی میگوئیم شهردار تهران و زمانی که مناطق، نواحی و محله را نام میبریم، پیشنهاد میشود عنوان مدیر منطقه در مناطق 22 گانه، رئیس ناحیه در نواحی 123 گانه و مسئول محله در محله های 352 گانه بکارگیری شود که این موضوع می بایست مورد توجه کارشناسان و همچنین در آینده نیز در دستورکار شورای شهر ششم قرار گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت