چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

عیب یابی کرکره اتوماتیک را چطور انجام دهیم؟

تهران رسانه | هنگام خرید کرکره برقی لازم است از کیفیت ساخت و قطعات آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید در طولانی مدت استفاده بهینه­ ای از آن داشته­ باشید.

عیب یابی کرکره اتوماتیک را چطور انجام دهیم؟

در سال‎‌های اخیر با افزایش روند استفاده از کرکره‎‌های اتوماتیک که در ساختما‌‎ن و مغازه‎‌ها رو به رو بودیم و پر کار بودن این دستگاه، موضوع عیب یابی کرکره اتوماتیک و تعمیر تخصصی آن مطرح می‌شود. از آنجا که این درب‎‌ها از نوع نسل جدید می‌باشند، تعمیر و عیب یابی کرکره اتوماتیک نیازمند تجربه و تخصص تعمیرکار می‌باشند و بهتر است به جای مراجعه به افراد مختلف به مراکز معتبر تعمیر درب مراجعه کرده و از پرداخت هزینه‎‌های اضافی جلوگیری نمایید.

هنگام خرید کرکره برقی لازم است از کیفیت ساخت و قطعات آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید در طولانی مدت استفاده بهینه­ ای از آن داشته­ باشید. اما گاهی اوقات با وجود اینکه کرکره برقی شما کیفیت مطلوبی دارد ممکن است دچار خرابی شود. عوامل زیادی در خرابی کرکره برقی دخیل هستند. برای مثال ممکن است عدم نگهداری صحیح یا ضربه خوردگی باعث از کار افتادن آن شود و یا در بدترین حالت موتور کرکره از کار بیفتد.

همانطور که می‌دانید تاثیر درب‌ها در ایجاد امنیت قابل چشم پوشی نبوده و به همین دلیل مخترعان و تولیدکنندگان همگام با پیشرفت سایر وسایل سعی در افزودن امکانات به درب‎‌ها و افزایش ایمنی آن‌‎ها داشته‎‌اند. تولید درب‎‌های اتوماتیک نیز با هدف افزایش سطح ایمنی و سهولت کاربرد گسترش یافته است. از دلایل گسترش این درب‎‌ها می‌توان به قابلیت رنگ آمیزی و تنظیم از راه دور، عمر بالا و صدای بسیار پایین آن اشاره کرد. موتور این درب‎‌ها با استفاده از جریان برق توانایی تغییر موقعیت درب به صورت بالا و پایین را پیدا می‌کند، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در هنگام قطعی برق چه باید کرد؟ خوشبختانه در هنگام طراحی این درب‎‌ها به این مسئله توجه شده است و می‌توان در این مواقع با استفاده از باتری ups و یا اهرم‎‌های دستی وضعیت درب را تغییر داد.

بررسی و عیب یابی کرکره اتوماتیک

کسب اطلاعات در خصوص این درب‎‌ها کمک می‌کند تا در هنگام بروز مشکل آن را تشخیص داده و اطلاعات جامع‌تری در اختیار فرد تعمیر کار قرار دهید و یا در صورتی که درب از مشکل ساده‎‌ای برخوردار بود خود از عهده آن بر بیایید. یکی از مسائلی که ممکن است در درب‎‌های اتوماتیکی رخ دهد گیر کردن درب یا بسته نشدن آن باشد. در این مواقع حتما چشمی اتوماتیک درب را بررسی کنید و از عدم حضور اجسام روی آن اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که گاه حتی کثیفی چشمی نیز موجب عدم کارکرد صحیح آن می‌شود. گاهی نیز به علت عدم قرارگیری سنسورها در محل صحیح درب‎‌ها به حالت نیمه باز می‌مانند و به طور کامل باز یا بسته نمی‌شوند. پس در هنگام ارزیابی اشکالات کرکره برقی حتما به این مسئله توجه نمایید.

وجود اختلالات در فیوز یا سیم‎‌های برق نیز موجب عدم کارکرد صحیح کرکره می‌شوند پس چک کردن فیوز یکی از مراحل عیب‌‎ یابی کرکره اتوماتیک می‌باشد. از آنجایی که این درب‌‎ها اتوماتیک هستند ریموت‎‌ها وظیفه باز و بسته کردن‌‎ آن‎‌ها را بر عهده دارند که در صورت خرابی و یا اتمام باتری آن امکان ارسال پیام برای باز و بسته شدن درب وجود نخواهد داشت.

گاهی خرابی و وجود اشکالاتی در موتور کرکره نیز موجب بسته نشدن درب‎‌ خواهد شد که در این مواقع بهتر است ابتدا موتور را خاموش کنید تا از دمای آن کاسته شود و سپس دوباره آن را روشن کنید. در صورتی که کرکره حرکت کرد متوجه خواهید شد که افزایش دمای موتور موجب عدم حرکت کرکره شده است و در غیر این صورت مراجعه به تعمیرکاران متخصص و ماهر می‌تواند مشکلات آن را حل کنند. در انتخاب تعمیرکار مناسب تخصص و تجربه‎‌ را به دست مزد آن ارجحیت دهید. متاسفانه گاها بعضی ازتعمیرکاران تنها ادعای تخصص در زمینه تعمیر کرکره برقی را داشته و بیشتر موجب خرابی و یا دوباره کاری می‌شوند پس بهتر است در صورت بروز مشکل در این زمینه به سراغ مراکز معتبر که دارای دانش کافی و مهارت در زمینه تعمیر انواع درب‎‌ها هستند بروید.

دلایل مختلفی برای پایین نیامدن کرکره اتوماتیک وجود دارد که بطور معمولا می توان به این موارد اشاره کرد:

قطع شدن جریان برق کرکره اتوماتیک
خراب شدن ریموت کرکره برقی
اتمام باتری و نیاز به تعویض باتری کرکره برقی
بعد از بارندگی موتور و یا تابلو فرمان در معرض باران و برف بوده و دچار اختلال شده است.
چشمی بین دهانه درب کرکره اتوماتیک خراب شده باشد.

 

در هنگام بررسی و عیب یابی کرکره اتوماتیک توجه داشته باشید که علت حرکت نکردن کرکره ممکن است به سبب وجود موانعی در آن باشد که برای چک کردن این وضعیت ابتدا اتصالات برقی آن را قطع کرده و مسیر حرکت کرکره را بررسی نموده و در صورت وجود موانع آن را برداشته و دوباره اتصالات را برقرار نمایید. گاهی نیز خرابی جک‎‌های بازویی مانع از باز و بسته شدن درب می‌شوند که یک تعمیرکار ماهر بدون آن که به سایر بخش‎‌ها آسیبی برساند می‌تواند جک را تعویض یا تعمیر نماید.

شرکت آتی در همگام با پیشرفت صنایع و تجهیزات خود را بروز کرده و در زمینه ارائه خدمات درهای کرکره برقی، درهای اتوماتیک، درهای ضد حریق و... فعالیت می‌نماید. این شرکت تعمیر‎‌ کرکره برقی، تعمیر ریموت، سنسور و... در سریع‌ترین زمان ممکن به وسیله نیروهای متخصص و مجرب خود انجام می‌دهد. در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با شرکت آتی در می‌توانید به آدرس atidoor.com مراجعه فرمایید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت آتی در ، https://www.atidoor.com و یا با آدرس ایمیل info@atidoor.com مکاتبه نموده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱ در ارتباط باشید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت