چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

تکرار سیاهچاله ی بورس در بازار ارزهای دیجیتال

تهران رسانه | ارزهای دیجیتال بر خلاف شرکت های ارائه کننده ی سهام در بازار بورس، هویتی غیر متمرکز دارند، یعنی هیچ مدیر عامل یا مسئول عالی رتبه ای، نمی تواند روند آن ها را کنترل کند و در آن مشکلی ایجاد کند.

تکرار سیاهچاله ی بورس در بازار ارزهای دیجیتال

چند سال پیش موجی عظیم به سمت بازار بورس ایران شکل گرفت و سرمایه گذاران حرفه ای و تازه وارد همگی به این سمت هجوم آوردند. بازار بورس ایران که وابسته به رویدادهای اقتصادی و سیاسی داخل کشور و شرکت های عرضه کننده ی سهام بود، در ابتدا سوددهی مطلوبی داشت و افراد زیادی را به خود جذب کرد. پس از مدتی این بازار با ریزشی شدید مواجه شد و افرادی که از آن خارج نشده بودند عموماً با ضرر شدیدی مواجه شدند. پس از آن و با رواج اخبار مثبت درباره ی بیت کوین، بازار هدف برای سرمایه گذاری ایرانیان تغییر کرد و افراد مختلف برای جبران ضرر بورس و یا سود بیشتر به این بازار ورود کردند. اما تاریخچه ی رمز ارزها به همین دو سه سال محدود نمی شود. ارزهای دیجیتال قریب به 13 سال است که معرفی شده اند. اولین آن ها که بیت کوین باشد در سال 2008 منتشر شد. افرادی که اخیراً وارد این بازار شدند ممکن است غیر از بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال آشنایی نداشته باشند. از طرفی نمودار منفی ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر ممکن است آن ها را نگران کرده باشد و احتمال دهند که فاجعه ی بورس ایران برای ارزهای دیجیتال هم تکرار شود. اما نه! اینطور نیست. در این مقاله با بررسی ویژگی های ارزهای دیجیتال و تفاوت بازار آن با بازار بورس ایران، شما را از عدم رخداد دوباره ی این اتفاق مطمئن خواهیم کرد.

ویژگی های بازار ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال در این روزها حال و روز خوشی ندارند و افراد عجول را با ضرری مواجه کرده اند. این را به خاطر داشته باشید که یک رکن بسیار مهم در سرمایه گذاری، صبور بودن است. این بازار در طول چندین سال فعالیت خود پستی و بلندی های زیادی را پشت سر گذاشته است. اما آیا این پستی ها به قدری بوده اند که ما را از سرمایه گذاری در آن ها منصرف کنند؟ قطعاً خیر! بگذارید با یک مثال ادامه بدهیم. سال گذشته ریزش شدید قیمت بیت کوین تا مرز 3000 دلار همه را شوکه کرد و عده ای را وادار به خروج از بازار کرد. این ریزش قیمت نگرانی های زیادی را برای سرمایه گذاران به وجود آورد. در آن روزها عده ی زیادی فکر می کردند که دیگر کار بیت کوین و دار و دسته اش تمام شده و ارزهای دیجیتال هم مانند بورس زمین خورده اند. اما چند روز پیش، پس از گذشت حدود یک سال، قیمت بیت کوین به 64000 دلار رسید! یعنی بیش از 21 برابر در یک سال! اما چه چیزی باعث می شود که حساب بازار رمز ارزها از بازار بورس ایران جدا باشد؟ ویژگی های منحصر بفرد ارزهای دیجیتال که در بورس ایران یافت نمی شوند آن ها را به موردی کاملاً مطمئن برای سرمایه گذاران با حوصله تبدیل می کند. در اینجا به چند نمونه از این ویژگی ها اشاره می کنیم.

ارزهای دیجیتال بر خلاف شرکت های ارائه کننده ی سهام در بازار بورس، هویتی غیر متمرکز دارند. یعنی هیچ مدیر عامل یا مسئول عالی رتبه ای، نمی تواند روند آن ها را کنترل کند و در آن مشکلی ایجاد کند. خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال به صورت بدون واسطه انجام می شود و امکان جعل نیز در آن وجود ندارد. نه تنها شرکت ها بلکه حتی دولت های قدرتمند هم نمی توانند مانع انجام کار در سیستم رمز ارزها شوند. از طرفی سیستم مبادلات ارز دیجیتال بر خلاف مبادلات بورسی، به اقتصاد ایران معطوف نمی شود و یک امر بین المللی است. اما نقطه ی مشترکی که بین این دو بازار وجود دارد نوسانات مختلف در تایم فریم های متفاوت است. ممکن است در یک بازه ی یک روزانه چندین بار شاهد نوسانات مثبت و منفی و بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای مختلف و یا سهم های مختلف در این دو بازار باشیم. اما روند کلی و فاندامنتال برای ما ا اهمیت بیشتری برخوردار است. در این صورت می توانیم از نوسانات لحظه ای بازار عبور کرده و به روند کلی آن نگاه کنیم که آیا قابل اعتماد است یا خیر. نوسانات معمولاً برای تریدرها اهمیت دارند و هولدرها نباید آرامش خود را فدای پیگیری نوسانات بازار کنند. وقتی شما می خواهید دو سال بعد دارایی خود را بفروشید، فرقی نمی کند که امروز قیمت آن افزایش یا کاهش پیدا کند.

امنیت اقتصادی ارزهای دیجیتال
همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، رمز ارزها هویتی غیر متمرکز دارند. این موضوع باعث می شود که شما نگران از دست رفتن دارایی هایتان نباشید. چون هیچ کسی در این بازار امکان اختلاس ندارد یا با ورشکستگی شرکت مورد نظر دارایی شما از بین نمی رود. در اینجا همه چیز همگانی است و هیچ مدیرعامل یا شرکتی به نام ارز دیجیتال وجود ندارد. این ها فقط ارزهای رمزنگاری شده ی هوشمند هستند که توسط افرادی خاص ساخته شده اند. البته در این بین مواردی استثنائی هم به چشم می خورد. ریپل یکی از این موارد است که شرکتی مستقل دارد و این موضوع آن را از تمرکز زدایی دور کرده است. گرچه محصولات ریپل که برای مؤسسات مالی و بانک ها ساخته می شوند، کاملاً غیر متمرکز هستند. همچنین ارزهای شما در کیف پولی با دو کلید شخصی و عمومی قرار دارد. شما موظف هستید در جهت حفظ امنیت دارایی خود، از دادن کلید شخصی خود به افراد دیگر خودداری نمایید. با انجام این کار دیگر هیچ نگرانی در این باره نخواهید داشت.

 

 


بهترین پلتفرم خرید ارزهای دیجیتال در ایران
خرید انواع رمز ارزها از طریق صرافی های ارز دیجیتال صورت می گیرد. در بین معتبر ترین صرافی ها در داخل کشور، بیت ایمن با بهترین امکانات، می تواند گزینه ای مناسب برای شروع کار شما باشد. صرافی آنلاین دیجیتال بیت ایمن، سریع ترین و امن ترین پلتفرم تبادل ارز دیجیتال در ایران است که با ارائه ی بهترین خدمات، شما را به مقصودتان می رساند. بزرگ ترین سبد ارزی در ایران، احراز هویت سریع، مسابقات هفتگی پر جایزه در صفحه اینستاگرام، جایزه دعوت دوستان، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، کارمزد بسیار کم در معاملات، اخبار فوری، آموزش های رایگان اینستاگرامی و تلگرامی و پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، از جمله خدمات پر شمار بیت ایمن هستند. با ثبت نام و احراز هویت در بیت ایمن، بیشترین سود را از آن خود کنید.

 

مخاطب عزیز؛ متن این خبر، رپورتاژ آگهی می باشد و تهران رسانه محتوای آن را تایید یا رد نمی کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت